Az EKB francia tagja is felszólította az olaszokat Összességében kisebb emelkedés volt tapasztalható tegnap az európai piacokon. A CAC40 és a FTSE100 is 0,5%-ot emelkedett, míg a DAX index stagnált. A német...
Összességében kisebb emelkedés volt tapasztalható tegnap az európai piacokon. A CAC40 és a FTSE100 is 0,5%-ot emelkedett, míg a DAX index stagnált.
A német infláció a 6 éves csúcsot jelentő 2,4%-ról 2,2%-ra lassult novemberben, elsősorban az olajárak csökkenésének köszönhetően. Ugyanakkor a munkanélküliségi ráta még tovább csökkent, már csak 5%-on áll, aminek a béreken keresztül lehet infláció felhajtó hatása.
Az EKB francia tagja, Francois Villeroy de Galhau újságcikkben sürgette az olasz kormányt, hogy tartsák tiszteletben az európai szabályokat és csökkentsék a költségvetési hiánycélt, annak érdekében, hogy sikerüljön megállapodásra jutniuk az Európai Bizottsággal.
Októberben óriási felpattanást mutatott a német kiskereskedelmi forgalom, ami 5,0%-kal növekedett, magasan felülmúlva az 1,4%-os várakozást.
A hatóságok megint vizsgálatot tartottak a Deutsche Banknál egy újabb pénzmosási botrány miatt. A feltételezés szerint néhány alkalmazott annak ellenére nem tett feljelentést az ügyfelek gyanús tranzakciói miatt, hogy kellő bizonyíték állt rendelkezésre a pénzmosás gyanújához. A vizsgálat 2016 és 2018 közötti tranzakciókat érint. Bár igazán jelentős anyagi következménye várhatóan nem lesz a mostani vizsgálatnak, azonban ismét csorbát szenvedhet a bank reputációja, aminek eredményeként az árfolyam is csökkenéssel reagált tegnap.
A Bayer igazgatósága jelentős átalakításokról döntött tegnap. Értékesítik állategészségügyi üzletágukat és elbocsátanak összesen 12 ezer embert, főleg Németországban. Ez a csoport dolgozóinak mintegy 10%-át jelenti. Az átalakításokhoz a negyedik negyedévben jelentős egyszeri költségek fognak tartozni, aminek eredményrontó hatása van. A befektetők nem igazán lelkesedtek az átalakítási javaslatért, az árfolyam kisebb csökkenéssel reagált tegnap.
A Fiat 5 milliárd eurós gyárfejlesztésbe kezd Olaszországban. Ezt a pénzt 2022-ig tervezi elkölteni több gyárra, ezzel lehetővé téve a teljesen elektromos Fiat 500 és a plug-in hibrid Alfa Romeo gyártását. Ezen kívül a Jeep európai gyártását is erősíteni kívánja a cég, miközben nem vezeti ki a dízel gyártást sem, inkább újabb fajta dízelmotorokat fog gyártani. A részvényárfolyam nem reagál a hírre.