Ismét kritikát kaptak az olaszok Csökkenés jellemezte az európai piacokat. A CAC40 1,1%-ot, a FTSE1000 1,2%-ot, a DAX 1,4%-ot csökkent, az olasz FTSE MIB pedig több mint 2,4%-ot zuhant. Francois Villeroy, az EKB tagja megérti a piac félelmeit...
Csökkenés jellemezte az európai piacokat. A CAC40 1,1%-ot, a FTSE1000 1,2%-ot, a DAX 1,4%-ot csökkent, az olasz FTSE MIB pedig több mint 2,4%-ot zuhant.
Francois Villeroy, az EKB tagja megérti a piac félelmeit Olaszország kapcsán. A lassú növekedés és a magas eladósodottság kombinációja túlságosan kiegyensúlyozatlan, és megfogalmazása szerint az olasz adósság fenntarthatósága az olasz politikusokon múlik. Véleménye szerint az adósság növelése nélkül kéne gyorsabb növekedést elérni a fenntarthatóság és a kötvényhozamok csökkenése érdekében.
Az első féléves gyenge növekedés hatására az IMF 2,2%-ról 2,0%-ra csökkentette az Eurózóna növekedési kilátását.
Augusztusban váratlanul 2,7%-kal csökkent a német import, miközben az export is 0,1%-os visszaesést mutatott.
A mai nap legfontosabb európai eseménye az megújult francia kormány bemutatása lehet majd.
A Volkswagen hamarosan kiválaszthatja a tanácsadóként közreműködő befektetési bankokat, melyek segédkezni fognak a Volkswagen kamion üzletágának tőzsdére vitelében. A Bloomberg szerint a tranzakció értéke 28-29 milliárd euró körül alakulhat. A tranzakció a Scania és a MAN márkákat érintené, és valószínűleg jövőre kerülhet rá sor. Az üzletág értékesítésével a cél, hogy a Volkswagen egy kevésbé központosított csoporttá váljon.
Szeptemberben a Mercedes csoport globális eladásai 8,2%-kal estek vissza. Érdekesség, hogy a Mercedes már a teljes flottájára rendelkezik a szeptember 1-től Európában kötelező WLTP engedélyekkel, ugyanakkor az ellátási lánc akadozása miatt képtelen volt kiszolgálni a keresletet, ami végül az értékesítések visszaeséséhez vezetett.