Trump ismét támadta az európai autógyártókat Angliát leszámítva emelkedtek tegnap az európai piacok. A DAX 0,4%-ot, a CAC40 0,5%-ot emelkedett, míg a FTSE100 0,3%-ot csökkent. Az eredetileg tervezett október középi EU csúcs...
Angliát leszámítva emelkedtek tegnap az európai piacok. A DAX 0,4%-ot, a CAC40 0,5%-ot emelkedett, míg a FTSE100 0,3%-ot csökkent.
Az eredetileg tervezett október középi EU csúcs helyett novemberre csúszhat a Brexit megállapodás, de 2019. március végére még így is ratifikálhatják. A csúszások és a közelgő határidő miatt mostantól folyamatosak lesznek az egyeztetések az EU és a britek között. A fő nézeteltérés változatlanul az ír-északír határ kérdése.
Trump ma hajnalban ismét megfenyegette az európai autógyártókat és 25%-os vámot helyezett kilátásba, egyúttal kritizálta az európai kereskedelmi korlátokat. Ismét kifejtette, hogy szerinte Európában túl kevés az amerikai autó és növelni kell a számukat.
Az olasz kormány mérlegeli annak lehetőségét, hogy valamilyen formában tulajdonrészt szerezzen az olasz autópálya üzemeltető cégben. Az ötlet a múlt heti, genovai tragédiát követően merült fel. Az üzemeltetőnek 2038-ig szóló koncessziós szerződése van, de ennek megszüntetése is felmerült. A fő mozgatóerő jelenleg a politikai haszonszerzés lehet, tényleges gazdasági szándék nem feltétlenül áll az ötletelés mögött.
A Handelsblatt információi szerint a Commerzbank félredobja európai szintű online banki terveit. Korábban volt egy olyan projekt, amely digitális jelenlétet tervezett azokban az országokban is, ahol nincs jelen a Commerzbank, de ez a terv ezek szerint lekerült a napirendről.
A Handelsblatt írt arról is, hogy a Volkswagen a sikeres digitális átalakulás érdekében szeretné pótolni hiányzó informatikai és szoftver tudását. Ennek elérése érdekében akár már a következő hónapokban bejelenthetik szoftverfejlesztő vállalatok megvásárlását. A cég megítélésünk szerint valószínűleg nem fog jelentős összeget elkölteni az akvizíciókra, így a hír szerintünk semleges.