Javította Görögország kilátásait az S&P Délutánra mélybe lökték az európai piacokat. A FTSE100 gyakorlatilag stagnált, a CAC40 0,4%-ot, a DAX pedig 1%-ot csökkent a hét utolsó kereskedési napján. Az S&P...
Délutánra mélybe lökték az európai piacokat. A FTSE100 gyakorlatilag stagnált, a CAC40 0,4%-ot, a DAX pedig 1%-ot csökkent a hét utolsó kereskedési napján.
Az S&P változatlanul hagyta Görögország B+ hitelminősítését, azonban az eddigi stabil kilátásokat pozitívra javították, mert javulást látnak a költségvetés és a növekedés terén is.
Hosszas előkészületek ellenére sem hozott áttörő eredményt a G-20 találkozó. A tárgyalások központi eleme a kereskedelmi kapcsolatok voltak, de az EU és az USA álláspontját nem sikerült közelíteni. Az USA csak akkor lenne hajlandó szabadkereskedelmi megállapodást kötni, ha az állami támogatásokat is teljesen eltörlik az EU-ban, amibe nyilvánvalóan nem fognak belemenni a felek.
A Ryanair 319 millió eurós (első gazdasági) negyedéves profitja gyakorlatilag pontosan megfelelt a piaci várakozásnak, bár ez így is 20%-os csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ennek fő oka az emelkedő üzemanyagárak és munkabérek, amit a verseny miatt nem sikerül a jegyárakban érvényesíteni. Az árbevétel azonban még így is nőni tudott, 2,08 milliárd eurót ért el, a tavalyi 1,9 milliárd euróval szemben, főként a 7%-os utas szám bővülés miatt. A társaság egyelőre tartotta az év egészére vonatkozó 1,25-1,35 milliárdos profitcélt, bár annak teljesülése kimondottan nehéz lesz. A nyári főszezonra eső második negyedévben sem sikerül a vártnak megfelelő mértékben növelni áraikat, mindössze 1%-os áremelésből számolt be a társaság, miközben korábban 4%-ra számítottak és a második negyedévre is változatlan árakkal kalkulálnak, ráadásul a munkavállalók sztrájkjai is nehezítik a légitársaság működését. A közlemény megjegyzi, hogy az Észak-Európában tapasztalt szokatlan meleg is negatívan érinti a légitársaságot, mert visszaveti az utazási kedvet. A Ryanair nyilatkozott a LaudaMotion-nel kapcsolatban is, az első évben még 150 millió eurós veszteségre számítanak, amit a következő három évben sikerülhet ledolgozniuk és ezt követően válhat nyereségessé a működés.
A Fiat Chryslernél váratlanul új vezérigazgatót neveztek ki Mike Manley személyében, aki eddig a Jeep és a Ram márkákért volt felelős. Az eddigi vezérigazgató, Sergio Marchione 9 hónapon belül ment volna nyugdíjba, így már tervezték utódlását, azonban egy rosszul sikerült vállműtétet követően megromlott egészségi állapota miatt mégsem fog visszaérni pozíciójába, így utódját a tervezettnél gyorsabban nevezték ki.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.