Visszafogottan nőtt az európai autópiac májusban Csökkenés jellemezte pénteken az európai tőzsdeindexeket. A CAC40 0,5%-ot, a DAX 0,7%-ot, a FTSE MIB pedig 1,3%-ot csökkent. A hétvégén tovább egyeztetett egymással...
Csökkenés jellemezte pénteken az európai tőzsdeindexeket. A CAC40 0,5%-ot, a DAX 0,7%-ot, a FTSE MIB pedig 1,3%-ot csökkent.
A hétvégén tovább egyeztetett egymással Németország és Franciaország a szorosabb európai együttműködésről. A találkozóról megjelent hírek alapján francia felvetésre a közös költségvetésről is folytak egyeztetések. Várhatóan a héten további részleteket ismerhetünk meg az EU működését megreformáló javaslatcsomagról.
A szlovén államadóság korábbi stabil besorolását pozitívra javította az S&P. A korábbi „A+” hitelminősítésen nem változtattak.
Májusban 1,4 millió új személygépkocsit értékesítettek Európában, ami 0,8%-os növekedést mutat a tavalyi év azonos időszakához képest. Az olasz autópiac 2,8%-ot csökkent, mely a bizonytalan gazdasági környezet miatt talán nem is meglepő, de a német autópiac 5,8%-os visszaesése meglepetésnek számít.
A Siemens 2 milliárd dollár (1,5 milliárd font) értékű megrendelést nyert Londonban. Ugyanis a Siemens fogja szállítani a Piccadilly vonal 94 új metró kocsiját. A megrendelés volumene jelentősnek tekinthető, de a normál üzleti működés részének számít, így jelentős árfolyamhatással nem számolunk.
A spanyol Banco Bilbao bankcsoport 1 milliárd euró értékű fejlesztési hitelt adott el. A bank egyik célja, hogy az ingatlan és ingatlanhitel állományát csökkentse, így a most bejelentett lépés is ennek a stratégiának a része. További részleteket nem hoztak nyilvánosságra. Érdemi árfolyamhatásra nem számítunk.