Eladja érdekeltségeit az orosz milliárdos A német részvénypiac tegnap zárva tartott. Angliában a FTSE100 1%-ot emelkedett, a francia CAC40 pedig 0,4%-kal zárt magasabban. Az olasz részvényeket tömörítő FTSE MIB 1,5%-ot...
A német részvénypiac tegnap zárva tartott. Angliában a FTSE100 1%-ot emelkedett, a francia CAC40 pedig 0,4%-kal zárt magasabban. Az olasz részvényeket tömörítő FTSE MIB 1,5%-ot zuhant.
Giuseppe Conte jogászprofesszort jelölte az Öt Csillag és a Liga miniszterelnöknek. Conte-nek egyetemi, illetve jogi tapasztalata van, a politikában viszont újoncnak számít és parlamenti mandátumot sem sikerült szereznie. Luigi Di Maio, az Öt Csillag vezetője várhatóan munkaügyi és gazdasági miniszter lesz, míg Matteo Salvini a belügyminiszteri pozíciót töltheti majd be. Így könnyen előfordulhat, hogy a tényleges hatalom a két miniszternél és nem a miniszterelnöknél fog összpontosulni, aki leginkább csak egy báb lesz majd.
Oleg Gyeripaszka orosz milliárdos elkezdte eladni céges érdekeltségeit, miután az amerikaiak szankciókat vetettek ki cégeire. Érdekeltségeinek értékesítését követően a szankciókat feloldhatják, amivel egyrészt normalizálódhatna az acélpiac helyzete, mivel Gyeripaszka érdekeltségébe tartozik a Rusal, melyet számos európai autógyártónak más beszállítóval kellett volna pótolnia. Másrészt a szankciók enyhülése az orosz piac megítélésének is jót tehetne.
A Volkswagen csoporthoz tartozó Porsche 60 ezer dízel SUV-t hív vissza. Ezek a modellek is olyan szoftvert tartalmaznak, ami a kipufogógázt tisztító berendezés szabályellenes kikapcsolására szolgál, így a valóságban a gépkocsik nitrogén-oxid kibocsátása a megengedettnél magasabb. A hír negatív, de érdemi árfolyamhatásra nem számítunk.
A Ryanair árfolyama tegnap pozitívan reagált a vállalat gyorsjelentésére. A Ryanair közleménye szerint a márciusban indult 2019-es üzleti évben az eredmény 14%-kal eshet vissza a növekvő munkaerő- és üzemanyag költségek miatt, azonban még így is felmúlhatja majd a korábbi piaci várakozásokat. A Ryanair vezérigazgatója szerint az emelkedő üzemanyagárakat néhány légitársaság nem fogja tudni elviselni és még idén csődbe mehetnek, így az iparág konszolidációja tovább folytatódhat.