A vártnál olcsóbban értékesítheti a Siemens egészségügyi üzletágának egy részét Március 16-án kerülhet sor a Siemens egészségügyi üzletágának (Healthineers) elsődleges részvénykibocsátásra a frankfurti tőzsdén,...
Március 16-án kerülhet sor a Siemens egészségügyi üzletágának (Healthineers) elsődleges részvénykibocsátásra a frankfurti tőzsdén, amelynek keretében a vállalat 15%-át értékesíthetik a befektetők felé. A részvényeket a 26-31 eurós sávon belül lehet majd jegyezni, ezzel nagyjából 31 milliárd euróra értékelvén a vállalatot. Ez kevesebb az előzetesen várt 40 milliárd eurónál, amit a megnövekedett piaci volatilitás okozhat. A jegyzés március 6-tól 15-ig tart.
A BASF megvásárolhatja a Bayer zöldség vetőmag üzletágát. A tranzakció értéke 1,5 milliárd euró lehet, beleértve az adóság átvállalást is. A tranzakció a Bayer - Monsanto felvásárlás versenyfelügyeleti jóváhagyásához lehet szükséges. Hasonló megállapodást már korábban is kötött a Bayer és a Monsanto.
A német Handelsblatt értesülései szerint a Volkswagen csoport 2019 tavaszán tőzsdére viheti busz és kamiongyártó üzletágát. Első lépésként a szervezeti átalakításokat kezdik el a leválasztáshoz, így jogilag is nagyobb önállóságot fog kapni az üzletág. Az üzletághoz tartozik a MAN és a Scania márka is. A tőzsdei bevezetést követően is a Volkswagen maradna a meghatározó tulajdonos.
Kimondottan nagy esést mutattak pénteken az európai részvényindexek. A FTSE100 1,5%-ot, a DAX 2,3%-ot, a CAC40 2,4%-ot csökkent a fő ok a kereskedelmi háborútól való félelem.
Az olasz választásokon a populista pártok erősödtek meg. A legtöbb szavazatot a baloldali tömörülés a Forza Italia és az Északi Liga kapta, összesen 37%-kal, a két párt közül az Északi-Liga szerezte meg a több szavazatot. Az Öt Csillag pedig a szavazatok 31%-át kapta meg. A Demokraták a felméréseknél gyengébben teljesítettek. Bár a parlament alsó házában az Öt Csillag és az Északi Liga többséget szerezhetne, de egyrészt a felsőházban így sem lenne meg a többségük, másrészt ez a két párt korábban kizárta a koalíció lehetőségét. A választásokat követően egyelőre nem látszik, hogy mely pártok lesznek képesek koalíciót alakítani. Mindenesetre egy elhúzódó kormányalakításra érdemes számítani és nem zárható ki, hogy az év második felében megismételt választásokra kerül majd sor. Egyelőre két dolog tűnik valószínűnek, Berlusconi nem térhet vissza, mint miniszterelnök és, hogy a Demokraták ellenzékbe kényszerülnek. Az új kormány megalakításáig a jelenlegi miniszterelnök, a demokrata párti Paolo Gentiloni marad hatalmon, ezzel egyfajta átmeneti technokrata kormányzás jöhet létre a következő hónapokban.
Az SPD párttagsága megszavazta a nagykoalíciót a CDU/CSU-val, így elhárult az utolsó akadály is a német nagykoalíció megalakulása elől. A párttagok 66,02%-a támogatta a koalíció létrejöttét.
Az európai politikusok különböző választ adnának Trump protekcionista intézkedéseire. Angela Merkel szerint az európai együttműködést kell szorosabbra fűzni és Franciaországgal közösen felgyorsítsák az adóharmonizálási törekvéseket. Junker közben 25%-os vámmal fenyegette meg az amerikai nagyvállalatokat. Persze Trumpot sem kell félteni, egyből visszazsarolt, hogy akkor az európai autógyártókra is vámot vetnek ki. A protekcionizmus és a kereskedelmi háború egyre nagyobb kockázatnak tekinthető, mely nem tesz jót a részvénypiacoknak.
A német Spiegel magazin szeriont akár az Euro6-os dízelautókat is kitilthatják majd a német nagyvárosokból a környezetvédelem érdekében. Azonban továbbra is bizonytalannak tűnik, hogy az önkormányzatok be merik-e tiltani a dízelautókat, hiszen az egy rendkívül érzékeny lépés lenne. Mindenesetre az jól látszik, hogy a bizonytalanság és a negatív marketing miatt a dízelautók eladása meredeken zuhan. A Reuters értesülései szerint, míg Németországban az új autó eladások 7%-kal növekedtek, addig a dízelautók eladásai 19%-kal estek vissza. Időközben a környezet még kevésbé kedvez a dízelautóknak, így könnyen elképzelhető, hogy márciusban akár még ennél is nagyobb mértékű visszaesés lesz majd tapasztalható.
Kijöttek a havi adatok a Ryanair és Wizzair légitársaságoknál. A „load factor” az előbbinél 95 százalékon stagnált, míg a magyar hátterű cég esetében enyhén, 91,2 százalékra csökkent februárban a tavaly februári 91,9 százalékról. A Ír légitársaság 8,6 millió utast szállított az elmúlt hónapban, amely 5 százalékos bővülés év per év alapon, miközben a Wizzair 12 hónapos gördülő utaslétszáma 29,1 millióra növekedett, amely 24 százalékos bővülés. Egy szó mint száz összességében, mind a két társaság tovább tudott növekedni. A Ryanair pozitívan, míg a WIZZ negatívan reagál a hírre, de az is igaz, hogy az előbbi cég részvényeinek árfolyama épp egy csökkenésen, míg a másik esetben egy emelkedési perióduson vannak túl.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.