Ismét kötvényeket adott el Görögország Egész nap gyengélkedtek az európai tőzsdék, de a zárásban felgyorsult a csökkenés. A FTSE100 1,5%-ot, a DAX 2,6%-ot, a CAC40 2,0%-ot csökkent. A várakozásoknak megfelelően a...
Egész nap gyengélkedtek az európai tőzsdék, de a zárásban felgyorsult a csökkenés. A FTSE100 1,5%-ot, a DAX 2,6%-ot, a CAC40 2,0%-ot csökkent.
A várakozásoknak megfelelően a brit jegybank tegnap nem változtatott a monetáris kondíciókon. Ugyanakkor a BoE kormányzójának nyilatkozata alapján gyorsabb kamatemelés jöhet Nagy-Britanniában. Mark Carney szerint a kedvező gazdasági környezet miatt a jegybank hamarabb kezdheti és magasabban lehet a kamatemelési pálya vége, mint azt korábban várták. A kamatemelési várakozások nagyot ugrottak a nyilatkozat hatására. A májusi kamatemelés valószínűségét most már 70%-ra árazza a piac, míg néhány napja még 50% alatt volt. Ezzel párhuzamosan a font erősödéssel reagált az euróval szemben.
Az EKB vezető közgazdásza, Peter Praet szerint ha szeptemberig nem gyorsul fel az infláció, akkor utána is indokolt az eszközvásárlási program folytatása. Szerinte türelemre van szükség ahhoz, hogy inflációs nyomás tartósan kialakulhasson. Az elmúlt napokban Praet folyamatosan a lazább monetáris politika szükségessége mellett érvelt.
Ismét kötvényeket adott el Görögország. 3,5%-os hozam mellett 3 milliárd euró értékben adtak el 7 éves lejáratú kötvényeket. Összesen 7 milliárd euró értékben érkeztek be ajánlatok a kötvényekre. A mostani kötvénykibocsátás fontos lépés a piacra való visszatérés szempontjából, ugyanis a mentőcsomag hamarosan, augusztusban lejár, így Görögország a tőkepiacokról lesz kénytelen finanszírozni magát. Az idei lejáratok még augusztus előtt esedékesek, így azok finanszírozása a mentőprogramból megoldott, a következő években pedig nincsenek kiugróan nagy lejáratai Görögországnak.
Rekord évet zárt 2017-ben a Lufthansa és bár a 2018-as foglalások is kedvezően alakultak eddig, a vezérigazgató szerint még túl korai kijelenteni, hogy sikerül-e idén felülmúlniuk a tavalyi eredményt. A Lufthansa tegnap bemutatta a légitársaság új arculatát is, melyet utoljára 1989-ben újítottak meg. Az új megjelenés letisztultabb, elhagyták belőle a sárga színt és csak sötétkéket és fehéret használnak.