A hozamok ugrása nyugtalanítja az európai részvényeket is Már pénteken is negatív hangulat uralkodott az európai részvénypiacokon. A DAX 1,7%-ot, a CAC40 1,6%-ot, a FTSE100 0,6%-ot csökkent és ma reggel is erőteljes csökkenés bontakozott...
Már pénteken is negatív hangulat uralkodott az európai részvénypiacokon. A DAX 1,7%-ot, a CAC40 1,6%-ot, a FTSE100 0,6%-ot csökkent és ma reggel is erőteljes csökkenés bontakozott ki.
A kötvénypiaci hozamemelkedés az európai piacokon is érezhető, a 10 éves német államkötvények hozama már 75 bázisponton áll, amire utoljára 2015 szeptemberében volt példa. Év elején még csak 40 bázispont volt a bund hozama.
Mégsem sikerült tegnapra megegyeznie a szocialistáknak és a kereszténydemokratáknak a koalíciós keretekről. Ennek köszönhetően párhuzamosan folynak tovább a tárgyalások Németországban, miközben már a koalíciós szerződést fogalmazzák. A dolognak szerintünk nincs hatása a piacokra.
Az amerikai felügyelet 104 ezer dízel Fiatnál rendelt el visszahívást a károsanyag kibocsátási normák megsértése miatt. A visszahívás 2014 és 2016 között gyártott dízelmotorokat érint. A Volkswagennel ellentétben a Fiatot nem kötelezték visszavásárlásra, ebből úgy tűnik, hogy könnyebben javítható problémáról van szó. A pénzbírság összege még nem eldöntött, a Bloombergen megjelent információk szerint akár az 1 milliárd dollárt is elérheti, mely a pénteki eséssel is csak részben árazódott be.
A Ryanair a várakozásokkal összhangban 4%-kal 1,4 milliárd euróra növelte árbevételét a harmadik gazdasági negyedévben. Az adózott eredmény 12%-kal 106 millió euróra növekedett, felülmúlva a 95,3 millió eurós piaci várakozást. 2018-ra 130 millió eurós árbevételre és a piaci előrekelésekkel összhangban 1,4-1,45 milliárd eurós eredményre számítanak. 2018-cal kapcsolatban összességében óvatosan fogalmaznak, főleg a munkabér növekedése miatt. A mostani előrejelzésben 45 millió eurós béremeléssel számolnak, de lehet, hogy a végső összeg ennél magasabb lesz. A társaság még februárban 750 millió eurós részvény visszavásárlási programot indít, ami október végéig tart. 2024-re 200 milliós utaslétszámot terveznek elérni, ami évesítve 7%-os növekedést jelentene. Ez lényegében megfelel a 2017-es növekedési ütemnek.
Kínai lapok ismét arról írnak, hogy a kínai tulajdonú Geely 3-5%-os részesedést szerezne a Daimlerben. A tulajdonrész szerzés már korábban is felmerült, azonban akkor a Geely lényegében új kibocsátású részvényeket szeretett volna vásárolni, amit a Daimler elutasított, így valószínűleg most is csak piacon keresztül szerezhetne részesedést a kínai fél.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.