Nem kellett beavatkoznia az EKB-nak a spanyol bankoknál Jó hangulatban telt a hét és egyben a negyedév első kereskedési napja az európai piacokon. A CAC40 0,4%-ot, a DAX 0,6%-ot, a FTSE 0,9%-ot emelkedett. Valószínűleg semmilyen...
Jó hangulatban telt a hét és egyben a negyedév első kereskedési napja az európai piacokon. A CAC40 0,4%-ot, a DAX 0,6%-ot, a FTSE 0,9%-ot emelkedett.
Valószínűleg semmilyen értelemben nem lehet hitelesnek és érvényesnek tekinteni a hétvégi katalán népszavazást, ugyanis a szavazatok összeszámlálásakor bebizonyosodott, hogy többször is lehetett szavazni. Ez pedig óriási árnyékot vet a hétvégi voksolásra és lényegében lehetetlenné teszi, hogy a katalán kormány érvényesítse elszakadási törekvéseit.
A függetlenségi népszavazást az EKB is érdeklődve figyelte, azonban mivel semmilyen szokatlan esemény (jelentős betétkivonás) nem történt a spanyol bankoknál, így nem avatkoztak közbe és nem kértek semmilyen különleges intézkedést sem a pénzügyi intézményektől.
A német újraegyesítés évfordulója miatt ma nincs kereskedés a német tőzsdén, ami visszavetheti az európai forgalmat is.
A WizzAir és a Ryanair is tovább növelte kapacitáskihasználtságát szeptemberben. A WizzAir utasforgalma 26%-kal növekedett, miközben kihasználtsága 91,6%-ról 92,9%-ra javult. A Ryanair forgalma 10%-kal bővült, kapacitáskihasználtsága pedig már 97% a korábbi 95% helyett, igaz ennek növekedésében valószínűleg a tömeges járattörlések is közrejátszottak.
Az Alitalia és az AirBerlin csődje után most a brit Monarch nem bírta a légitársaságok öldöklő versenyét. Az 5. legnagyobb brit légitársaság, mely 40 célállomásra repült és mintegy 3000 alkalmazottal rendelkezett, csődbe ment. A konszolidációs folyamat több fapados légitársaság számára is kedvező helyzetet teremthet. Speciális a Ryanair helyzete, melynek a jelenlegi helyzetben főleg a Monarch munkavállalói lehetnek érdekesek, hiszen a Ryanair komoly munkaerőhiánnyal küzd.
A Fiat Chrysler csoport megválna a Magneti Marelli márkától. Technikailag valószínűleg a Ferrari mintájára kezdetben egy kisebbségi részesedést vinnének tőzsdére. A Fiatnál már többször felmerült, hogy az egyes márkákat önállóan tőzsdére vigyék, ezzel értéket növelve a részvényesek számára. Az Alfa Romeo és a Maserati tőzsdére vitele is felmerült, azonban ez csak 2022 után lehetséges.