Lehet mégsem érdemes Draghira várni? A geopolitikai kockázatok megítélésnek enyhülése pozitívan hatott az európai részvénypiacokra. A DAX, a CAC40 és a FTSE100 is 0,7%-os emelkedést tudott felmutatni. Tegnap...
A geopolitikai kockázatok megítélésnek enyhülése pozitívan hatott az európai részvénypiacokra. A DAX, a CAC40 és a FTSE100 is 0,7%-os emelkedést tudott felmutatni.
Tegnap kisebb pozitív meglepetésként érte a piacokat, hogy az euro zóna GDP növekedési üteme a második negyedévben évesített 2,2%-ra gyorsult a várt 2,1% helyett. Az infláció alakulása mellett a GDP növekedés a másik olyan tényező, melyet az EKB kiemelten figyel a monetáris politika átalakításakor.
A mai nap legfontosabb piacbefolyásoló eseménye az EKB legutóbbi kamatdöntő ülésének a jegyzőkönyve lehet majd. Elsősorban az eszközvásárlás visszafogásával kapcsolatos utalásokat lesz érdemes figyelni, de az is kiderülhet belőle, hogy a jegybankárok hogyan vélekednek a jelenlegi reflációs folyamatokról. Miközben a Reuters úgy értesült, hogy nem csak ma, de még Mario Draghi Jackson-Hole-i beszédjénél sem érdemes új üzenetekre számítani.
A Brexitet követően is szabadon lehetne Nagy-Britanniában munkát vállalni, azonban a tervek szerint egy mennyiségi kvótával szeretnék szabályozni az EU-s állampolgárok bevándorlását.
A brit bérek júniusban 2,1%-kal emelkedtek, felülmúlva a piaci 1,8-1,9%-os várakozását. A kedvező hangulat mellett ez is hozzájárult a szigetország részvénypiacának emelkedéséhez.
Ma érkeznek végleges júliusi eurozónás inflációs adatok is. Az év/év mutatókban nem várható változás.
A Fiat Chrysler Automotives is belevág az önvezető autó fejlesztésébe. Igaz ezt nem egyedül, hanem a BMW-vel és az Intellel együttműködve teszi meg. A koalíció célja, hogy 2021-re önvezető autót állítsanak elő. A hírnek nincs árfolyam befolyásoló hatása.
A német gazdasági minisztérium cáfolta a Ryanair azon kijelentését, hogy az AirBerlin csődje egy taktikai húzás lenne, melynek célja, hogy a másik német légitársaság, a Lufthansa juthasson olcsón hozzá az Air Berlin eszközeihez. A hírnek nincs hatása, bár az Air Berlin csődjéből tényleg a Lufthansa és az Easy Jet kerülhet ki nyertesen.