Csak októberben dönthet az EKB az eszközvásárlási programról Pénteken erőteljes esés bontakozott ki az európai piacon. A DAX 1,66%-ot, a CAC40 1,57%-ot, a FTSE100 0,47%-ot csökkent. A Standard & Poor's javította a görög...
Pénteken erőteljes esés bontakozott ki az európai piacon. A DAX 1,66%-ot, a CAC40 1,57%-ot, a FTSE100 0,47%-ot csökkent.
A Standard & Poor's javította a görög államadóság kilátását. A hitelminősítő a korábbi stabil kilátását pozitívra javította, miközben a „B-„besoroláson nem változtatott. Ezzel együtt is mélyen spekulatív besorolással rendelkeznek a görög állampapírok.
A Reuters értesülései szerint az EKB nem a piac által várt szeptemberi időpontban, hanem csak októberben dönthet az eszközvásárlási program visszafogásáról. A múlt csütörtöki kamatdöntő ülésen Mario Draghi azt nyilatkozta, hogy ősszel döntenek, vagyis mindkét időpont összhangban lenne a jegybankelnök nyilatkozatával.
A Ryanair az első pénzügyi negyedévben 397 millió eurós adózott eredményt ért el, felülmúlva a 342 millió eurós várakozást és jelentősen felülteljesítve a tavalyi 256 millió eurós eredményt. A felülteljesítés már az árbevétel soron megmutatkozott, hiszen a légitársaság 1,91 milliárd eurós árbevételt ért el, míg a várakozás csak 1,82 milliárd euró volt. Az év egészére továbbra is 1,4-1,45 milliárd euró közötti eredményt vár a társaság, ugyanakkor figyelmeztették a befektetőket, hogy erős a verseny, ami lefelé tolhatja a jegyárakat.
1990 óta kartellezhetett egymással öt német autógyártó: a Volkswagen, a Porsche, az Audi, a Daimler és a BMW. Az első három cég ma már a Volkswagen csoport része. A BMW tagadta a vádakat, de az ügy felgöngyölítését segítheti, hogy a Volkswagen önfeljelentést tett az ügyben. A megjelent információk szerint rengeteg technikai részletre is kiterjedt az autógyártók közti egyeztetés, például a dízelmotorok esetében is, így nem volt tényleges verseny az autógyártók között. A potenciális bírság mértéke elérheti a 10 milliárd euró körüli nagyságrendet is, különös tekintettel arra, hogy rendkívül hosszú ideig tarthatott az együttműködés. Várhatóan egy hosszú vizsgálat elé nézünk, így még sokféle kimenetele lehet az ügynek. Pénteken meredek zuhanást mutattak az érintett autógyártók részvényei, így ma már kevésbé drasztikus, 2-3%-os csökkenés tapasztalható csak.