Vegyes üzeneteket közvetített az EKB Az európai piacok tegnap reggeli optimizmusát elrontotta az EKB és az erősödő euró. Így zárásra csökkenést mutattak az európai indexek. A DAX 0,04%-ot, a CAC40 0,32%-ot csökkent....
Az európai piacok tegnap reggeli optimizmusát elrontotta az EKB és az erősödő euró. Így zárásra csökkenést mutattak az európai indexek. A DAX 0,04%-ot, a CAC40 0,32%-ot csökkent. Egyedüli kivételt a FTSE100 jelentett, mely 0,77%-ot tudott emelkedni.
Az EKB a várakozásoknak megfelelően tartotta a monetáris kondíciókat és az eszközvásárlási program havi 60 milliárd dolláros összegében sem történt változtatás.
Vegyes üzeneteket közvetített tegnap az EKB a piaci szereplők felé. A kamatdöntéssel egy időben már megjelent, hogy az „easing bias” marad, vagyis a jegybank továbbra is hangsúlyozza, hogy szükség esetén mind időben, mind pedig mennyiségben hajlandó tovább bővíteni az eszközvásárlási programot. Ezzel szemben Draghi beszéde inkább a kedvező növekedést hangsúlyozta és, hogy kiegyensúlyozott kockázatokat lát. Az infláció tekintetében pedig nagy volatilitás mellett a mostani érték fennmaradására számít. Összességében továbbra is a refláció üzenetét közvetítette, vagyis élénkülő növekedés, visszatérő, de még alacsony inflációval karöltve. Az eszközvásárlási program kérdését ősszel fogják tárgyalni, de konkrét időpontot nem határoztak meg, a szeptember és december közötti időszak lehetősége merül fel. A következő fontos Draghi beszéd az augusztus 24-26 között tartott jegybanki konferencián hangozhat el Jackson Hole-ban.
A YouGov felmérése szerint a brit vállalatok még mindig nem készülnek a Brexitre. A megkérdezett cégek felének át kell még terveznie a stratégiáját. Nagy-Britannia kereskedelmének 85%-át az EU-val bonyolítja. A felkészületlenség fő oka a nagyfokú bizonytalanság, vagyis, hogy a cégek nem is tudják, hogy mire készüljenek fel.
Ma nem jelenik meg fontosabb európai makrogazdasági adat.
Meg nem erősített médiaértesülések szerint az Adidas 100 millió dollárért értékesítette a CCM hoki márkát. Az Adidas már korábban elkezdte néhány márkájának az értékesítését annak érdekében, hogy a fő tevékenységére tudjon koncentrálni. Májusban eladta a golfhoz kapcsolódó márkáit, így a mostani hír sem váratlan, illeszkedik a társaság eddigi stratégiájába.