Csökkent az optimizmus Európában Méretesebb esés bontakozott ki tegnap az európai piacokon. A DAX 1,25%-ot, a CAC40 1,09%-ot, a FTSE100 pedig 0,19%-ot csökkent. A részvénypiac gyenge teljesítményében szerepe volt az euró...
Méretesebb esés bontakozott ki tegnap az európai piacokon. A DAX 1,25%-ot, a CAC40 1,09%-ot, a FTSE100 pedig 0,19%-ot csökkent. A részvénypiac gyenge teljesítményében szerepe volt az euró erősödésének is, ami főleg az exportorientált cégekre hathatott.
A negatív hangulathoz a vártnál gyengébb német és eurózónás ZEW index is hozzájárult. Júliusban a jelenlegi gazdasági szituációt és a jövőbeli kilátásokat is kedvezőtlenebbül értékelték, mint egy hónappal korábban. Ráadásul a visszaesés a vártnál nagyobb mértékű volt. A mostani csökkenés ellenére a német ZEW viszont még mindig nagyon magas értéken áll.
Az Európai Unió maximum 33%-os vám kivetését tervezi a melegen hengerelt acéltermékek behozatalára. A vám a brazil, iráni, orosz és ukrán cégeket érintené, mértéke vállalatonként eltérő lenne. Az új intézkedés október 6-tól lép életbe.
Ma főleg termelői árindexek jelennek majd meg az európai országok makroadatai közül.
A Wizz Air ma reggel publikálta az első pénzügyi negyedévre vonatkozó számait. A társaság 58,1 millió eurós adózott eredményt és 469,3 millió eurós árbevételt ért el, mindkettő felülmúlta a várakozásokat. Az idei egész éves eredményt a 250-270 millió euró közötti sáv felső felébe várja a menedzsment, összhangban a piaci várakozásokkal. Az első negyedéves kapacitáskihasználtság 91,2% volt. A társaság egyúttal több személyi változást is bejelentett a szervezeti felépítést illetően.
A Daimler csoporthoz tartozó Mercedes újabb 3 millió autóra terjesztette ki a visszahívási programját, hogy módosításokat hajtsanak végre a dízelmotorokon. A visszahívás 220 millió eurós költséget fog jelenteni a Daimlernek, ami részvényenként nagyjából 20 cent. A hír negatív, de komoly árfolyamhatással nem számolunk.