A MarketWatch arról ír, hogy a „Big Money” megint bika a részvénypiacra nézve. Legalábbis a State Street’s Institutional Investor Risk Appetite index már majdnem abban a magasságban jár, mint idén februárban vagy éppen a választások előtt, írja a MarketWatch. Míg...
A MarketWatch arról ír, hogy a „Big Money” megint bika a részvénypiacra nézve. Legalábbis a State Street’s Institutional Investor Risk Appetite index már majdnem abban a magasságban jár, mint idén februárban vagy éppen a választások előtt, írja a MarketWatch. Míg a választások után kicsit csökkent az S&P500 index, addig a februári csúcs után jött egy rendesebb csökkenés. Szóval azért nem árt óvatosan bánni ezzel az indikátorral.
Különben Damodaran is kiszámolta az aktuális kockázati prémiumot. S az is csökkent. A májusi 4,41 százalékról 4,02 százalékra, azaz elég jelentősen. Mivel ezt a várható pénzáramlások alapján számítja, azt jelenti, hogy a részvények árfolyama (minimum) nagyobb mértékben emelkedtek, mint a részvényekből várható pénzáram, ha egyáltalán emelkedett a pénzáram.
Apropó, cégek jövedeleme. A Teslát (jól) beadták, aztán a békülékenyebb hangnemre meg is vették. Persze ez a legtöbb esteben így történik. Trumpnál meg szinte mindig. Persze még így 161-es előremutató PE rátán forog a részvény, s ebben még az elmúlt napok perpatvara nem nagyon van benne. Egy-két elemző (egészen pontosan kettő) frissítette a modelljét. Az egyik nem változtatott az idei eredményvárakozáson, a másik cirka 20 százalékkal csökkentette azt 1,97 dollárra. Ez azért elég magas, még akkor is, ha 2029-re ez 40-re csökkenhet. Ez évi 32 százalékos átlagos profitbővülést jelent, de ne felejtsük el, hogy általában az eredményvárakozások csökkennek a csúszások, stb. miatt. Például idénre két éve még 8 dolláros egy részvényre jutó eredményt várt a piac, mostanra pedig 1,91 dollárnál tartunk. 2029-re pedig 20 dollárt várt a piac 2021-ben, most viszont már csak 7.7 dollárt. S mit hozhat a Trumppal való veszekedés? Hát például a teljesen önvezető autók bevezetésének további csúszását. Mármint azt, hogy a szabályok nem változnak kedvezően, s emiatt további éveket kell várnunk rá. Igaz, a felhígított szabályok esetén is kérdéses lenne, hogy hány olyan vásárló lenne, aki lazább biztonsági szabályok mellett is rábízná magát egy kormány nélküli gépkocsira. Szóval amúgy is volt bizonytalanság ebben a koncepcióban, de azért szerette a piac. Sőt, az árazásokat nézve – szerintem – továbbra is szereti, veszekedés ide vagy oda.
Higgy magadban és indíts Erste Future befektetést!

A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek: Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében. A jelen dokumentumban foglaltak kizárólag a szerző személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Befektetési Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának