A kínai Aranyhét egyhetes ünnepe alatt számos kínai érkezik turistaként Európába és a világ több kedvelt pontjára. Bár turisztikai szempontból a pandémia előtti 2019 számít a legerősebb évnek, látványos az érdeklődés és a...
A kínai Aranyhét egyhetes ünnepe alatt számos kínai érkezik turistaként Európába és a világ több kedvelt pontjára. Bár turisztikai szempontból a pandémia előtti 2019 számít a legerősebb évnek, látványos az érdeklődés és a foglalások emelkedése az előző néhány évhez képest, azonban a tengerentúlra foglalt utazások száma még így is nagyjából 20 százalékkal marad el a 2019-es csúcstól. Érdekesség, hogy Isztambulra a kereslet közel 40 százalékkal magasabb, de London, Moszkva, Milánó és Dubai is erős, 10 és 20 százalék közti forgalomnövekedéssel számolhatnak a következő egy hétben.
Kína különleges közigazgatási területei (Makaó és Hongkong) mellett a környező országok is igyekeznek pl. vízummentességgel becsalogatni a kínaiakat és élénkíteni a turizmust. Ez leginkább Malajzia fővárosát, Kuala Lumpurt és Szingapúr látogatottságát növelte.
Azért fontos kiemelni a kínai turizmus erősségét, mert 2019-ben 170 millió utazással és 242 milliárd dollárral járultak hozzá a teljes költekezéshez, ami a globális piac nagyjából 14 százalékát adja.