Premium Care
Hugo Boss AG A Hugo Boss egy német központú ruhaipari vállalat. Emellett foglalkozik illatszerekkel, órákkal, szemüvegekkel és különböző kiegészítők tervezesével és gyártásával is. A német vállalat...
Hugo Boss AG
- A Hugo Boss egy német központú ruhaipari vállalat. Emellett foglalkozik illatszerekkel, órákkal, szemüvegekkel és különböző kiegészítők tervezesével és gyártásával is. A német vállalat 1924 óta működik.
- A cég piaci kapitalizációja körülbelül 3,5 milliárd euró és 18 ezer munkavállalót foglalkoztat.
- A 2023-as pénzügyi évében bevételének nagyjából 54 százaléka származott kiskereskedelmi értékesítésből, 24,6% a nagykereskedelemiből, 19% online értékesítésből, a maradék pedig licenszek eladásából.
- Földrajzi bontásban a 2023-as pénzügyi évének bevétele bő 61 százaléka Európából, Közel-Keletről és Afrikából (EMEA régió) származott, azonban jelentős eladásai voltak még az amerikai kontinensen (22,8%), és Ázsiában is (13,7%).
- Forward P/E: A 2024-es pénzügyi év várható nyereségével számolt előremutató P/E mutató 12,2; ugyanez a 2025-ös várható profittal számolva 10,0.
- Árfolyamlink: bloomberg.com/quote/BOSS:GR
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár 71 euró
- Bloomberg ajánlások: 17 vétel, 7 tartás, 0 eladás
- Kockázatok: Erős versenytársak (Armani, Ralph Lauren, Calvin Klein), illetve az átalakulási stratégia végrehajtásával kapcsolatos kockázatok.
- A vállalat egyre inkább szélesíti kínálatát és egyre jobban nyit a nők felé, illetve a kevésbé formális utcai öltözködés felé is, így szélesedhet a vásárlók köre, kihasználva az erős márkanevet.
L'Oreal
- A L'Oreal kozmetikai termékek gyártásával. A francia vállalat 4 különböző üzletágra bontható: hagyományos kozmetikai termékek, L’oreal Luxe, professzionális termékek, bőrgyógyászati kozmetikai cikkek. Termékeit olyan értékesítési csatornákon keresztül értékesíti, mint a fodrászszalonok, helyi üzletek, e-kereskedelem, kiskereskedelem, áruházi parfümériák, gyógyszertárak, drogériák és gyógyfürdők.
- A cég piaci kapitalizációja körülbelül 230 milliárd euró, 95 ezer munkavállalót foglalkoztat.
- A 2023-as pénzügyi évében bevételének nagyjából 36,8 százaléka származott hagyományos kozmetikai termékek gyártásából, 36,2% a Luxe termékekből, 15,6% bőrgyógyászati kozmetikai cikkekből, a maradék pedig a professzionális termékek eladásából.
- Földrajzi bontásban a 2023-as pénzügyi évének bevétele 31,6 százalékban Európából származott, azonban jelentős eladásai voltak még Észak-Amerikában (27%), Észak-Ázsiában (Szibéria) (26%), illetve a dél-ázsiai, közel-keleti régióban (8,4%).
- Forward P/E: A 2024-es pénzügyi év várható nyereségével számolt előremutató P/E mutató 33,9; ugyanez a 2025-ös várható profittal számolva 31,2.
- Árfolyamlink: bloomberg.com/quote/OR:FP
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár 451,2 euró
- Bloomberg ajánlások: 13 vétel, 12 tartás, 5 eladás
- Kockázatok: Erős versenytársuk például a Garnier és a P&G a hajápolás területén, de fontos megemlíteni a drogériák saját márkás termékeit is. Az árbevételnek jelentős része származik Szibériából, mely piac jelentős szabályozói kockázatot jelent.
- A L’Oreal sokféle termékfajtával bír, kínálatukban lehet találni egyszerű kozmetikai és szépségápolási termékeket, de akár prémium kategóriás termékeik közül is válogathatnak a vásárlók A társaság erős marzsokkal rendelkezik, a bruttó marzs például 70% fölötti, de az adózott eredmény hányad is 15% körüli.
a magyar, az amerikai, az osztrák
és a német piacokon.