Az Adobe gyűjtése szerint csütörtökön 5,6 milliárd dollárt, 5,5 százalékkal többet költöttek az amerikaiak az online térben, mint egy évvel ezelőtt. Pénteken pedig 9,8 milliárd dollár volt a költés, ez 7,5 százalékos bővülés az egy évvel...
Az Adobe gyűjtése szerint csütörtökön 5,6 milliárd dollárt, 5,5 százalékkal többet költöttek az amerikaiak az online térben, mint egy évvel ezelőtt. Pénteken pedig 9,8 milliárd dollár volt a költés, ez 7,5 százalékos bővülés az egy évvel ezelőtti szinthez képest. Mindeközben a NRF (National Retail Federation) az idei évre 7 és 9 százalék közötti bővülést vár az internetes vásárlásokban az ünnepi szezonban (november-december), ami 273,7 és 278,8 milliárd dollár közötti értéket jelenthet. Szóval a csütörtöki vásárlások elmaradtak, míg a péntekiek a becslések alsó részében voltak. Kérdés, hogy a mai napon milyen lesz a vásárlók kedve.
Az ünnepi szezon költéseit megnéztük az NRF nominális értékei, és az infláció alapján reálértékben is. Az eredményeket az alábbi grafikonon tüntettük fel, 2003-as bázis használatával.
Forrás: NRF, Bloomberg, Erste
A reálértéken vett költés a 2021-es csúcsot követően tavaly csökkent. Ugyan idén emelkedhet egy picit, vagy stagnálhat tavalyhoz képest, de még így is – természetesen – nagy valószínűséggel el fog maradni a 2021-es csúcs értéktől.
a biztonságos befektetések
kedvelőinek.