Erste Protect Express OneStar Automobile EUR 23-26
Stellantis N.V.
- A Stellantis egy hollandiai székhelyű autógyártó, személygépjármű és haszongépjármű fókusszal, valamint azokhoz alkatrész és eszközök gyártásával.
- A vállalat 2021 januárjában jött létre a Fiat Csoport és a Peugeot Csoport (PSA Group) összeolvadásával.
- Árbevétel alapján 2022-ben a világon a harmadik legnagyobb autógyártó volt a társaság.
- Ismert márkái: Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Opel (Vauxhall), Peugeot, Citroen, DS, Dodge, Jeep, RAM, Lancia, Chrysler, stb.
- A cég piaci kapitalizációja 57 milliárd euró.
- Bevételeinek közel 50%-át Észak-Amerika, 35%-át Európa adja és Dél-Amerika is közelíti a 10%-ot.
- 2023-as forward P/E-je 3,1; 2024-es forward P/E-je pedig 3,4
- Árfolyamlink: https://www.bloomberg.com/profile/company/FCAU:AV
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár: 23,3 euró
- A részvényt 25 elemző javasolja vételre, 4 tartásra és nincs eladási javaslat
- A hagyományos autógyártók kimondottan alacsony értékeltségen forognak.
- Kockázatok: Az elektromos autók térhódítása jelentősen átalakíthatja a piaci viszonyokat. Az ázsiai, főleg kínai gyártók előretörése egyre látványosabb.
Volkswagen elsőbbségi részvények (ISIN: DE0007664039)
- A Volkswagen csoport a három nagy német prémium autógyártó konglomerátum egyike.
- A Toyota-val versenyezve a világ legnagyobb autógyártója.
- A csoporthoz számos márka tartozik a névadó Volkswagen-en túl. Úgy, mint a Porsche, Audi, Skoda, Seat, Bugatti, Lamborghini vagy például a Scania márka.
- 2022 szeptemberében önállóan is tőzsdei bevezetésre került a Porsche AG, azonban a Volkswagen csoport továbbra is 75%-os tulajdonos maradt a sportautógyártóban.
- A cég piaci kapitalizációja 60,7 milliárd euró;
- Bevételeinek 55%-a Európából, 20%-a Észak-Amerikából, közel 20%-a pedig Ázsiából származik.
- 2023-as forward P/E-je 4,1; 2024-es forward P/E-je pedig 4,0
- Árfolyamlink: https://www.bloomberg.com/quote/VOW3:GR
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár: 163,5 euró
- A részvényt 18 elemző javasolja vételre, 5 tartásra és 2 eladásra.
- A csoporton belül a Porsche részesedés önmagában is óriási értéket képvisel. A hagyományos autógyártók kimondottan alacsony értékeltségen forognak
- Kockázatok: Az elektromos autók térhódítása jelentősen átalakíthatja a piaci viszonyokat. Az ázsiai, főleg kínai gyártók előretörése egyre látványosabb.
a biztonságos befektetések
kedvelőinek.