A JD.com várhatóan csütörtökön, piacnyitás előtt számol be a 2022-es negyedik negyedéves eredményeiről. Az elemzői várakozás a bevétel esetében 297,06 milliárd jüan (43,22 milliárd dollár) , amely 7,7% növekedés, ami extra kiugró eredmény az előző negyedévhez képest. Míg nyereség tekintetében Yifan Wang Bloomberg senior elemző 2,95 milliárd jüan (423,7 millió dollár) nyereséggel számol, amely az egy évvel korábban azonos időszakban a covid zárlat alatt 5,17 milliárd jüan (742,5 millió dollár) veszteség volt.
A vállalat bejelentette, hogy jövő hétfőtől egy 10 milliárd jüan (1,4 milliárd dollár) értékű kampány keretében jelentős kedvezményeket hirdet online platformján, hogy új felhasználókat csábítson el a konkurens Alibaba és Pinduoduo elől és a 2023-as évben várható gazdasági fellendülésnek már jelentősen megnövekedett felhasználószámmal vághasson neki. Ennek tükrében még érdekesebb lesz a csütörtökön várható jelentésük. Erős kapcsolata van a vállalatnak olyan csúcskategóriás márkákkal, mint a FENDI, a Lululemon, a Christian Louboutin Beauty, a BOBBI BROWN és a LA PRAIRIE, ami várhatóan továbbra is kedvezően hatott a negyedik negyedéves teljesítményére.
A 74 milliárd dollár piaci értékű vállalat egy elsősorban e-kereskedelmi tevékenységet folytató holding. A JD Retail szegmens online kiskereskedelemből, online piactérből és marketing szolgáltatásokból áll Kínában és elektronikai termékeket, háztartási gépeket és egyéb általános árukategóriákat kínál. A társaság saját online platformmal rendelkezik, amelyen keresztül lehetőséget biztosít harmadik fél kereskedők termékeinek értékesítésére is.
Az Alibaba értékesítési kockázattal néz szembe
Az Alibaba kínai kereskedelmi bevételeinek fellendülése elmaradhat a piaci várakozásoktól a március végéig tartó 4. pénzügyi negyedévben. Ennek egyik kiváltó oka a JD.com is lehet, aki árengedményeket biztosító kampányával korlátozhatja az Alibaba azon képességét, hogy több kereskedőt és vásárlót tartson meg és újakat nyerjen meg. A JD.com a több héten át tartó nőnapi akció keretén belül bizonyos kiválasztott kedvezményes árú termékekért fizetett összeg kétszeresét téríti vissza a vásárlóknak, ha a terméket más platformokon alacsonyabb áron lehet megtalálni. A JD.com kínálata ezért valószínűleg olcsóbb, mint a riválisoké. Az Alibaba céggel ellentétben a JD.com saját tulajdonú készletekkel és logisztikával rendelkezik.
"Az alacsony árak a múltban sikerünk fontos fegyvere voltak, és a jövőben is ez lesz az egyik legfontosabb fegyverünk" - mondta Richard Liu, a JD.Com alapítója.
A JD.com vállalattal kapcsolatban nagyon bizakodóak az elemzők és a kínai e-commerce cégek közül az idei évre a legnagyobb növekedési potenciált várják a konszenzusos célár alapján, amely 81,76 dollár. A Bloomberg által megkérdezett 51 elemző közül 47 vételre, 4 tartásra javasolja a cég részvényeit.
Forrás:
bloomberg.com
scmp.com
A bejegyzésben foglaltak kizárólag az író személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Bank Hungary Zrt., az Erste Befektetési Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának. A bejegyzés tartalma nem minősül befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.
Címlapkép: Shutterstock
a magyar, az amerikai, az osztrák
és a német piacokon.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek: Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.