Itt jelentkezhet be korábban regisztrált Erste Market hozzáférésével.
Amennyiben korábban csak hírleveleinket kapta, és nem regisztrált, akkor hozzáférését ezen az oldalon tudja aktiválni.

SZTORI

Black Friday és Cyber Week - A kiskereskedők még reménykednek

SZTORI
SZTORI2022. december 2.   17:02

A Black Friday és a Cyber Week alatt a tőzsdék a fogyasztók és különösen az amerikai fogyasztók ünnepi vásárlására összpontosítják figyelmüket. A hálaadást követő napokban számos amerikai kiskereskedő kedvezményekkel és különleges ajánlatokkal csalogatja a vásárlókat. Az amerikai fogyasztók ilyenkor tömegesen áramlanak a fizikai és online boltokba, hogy ajándékokat vásároljanak. Ez a gyakorlat azonban más országokban is egyre népszerűbb.

A belföldi fogyasztás óriási jelentőséggel bír az amerikai gazdaság számára, és az ünnepi időszak különösen jelentős. Tekintettel a magas inflációra és az emelkedő kamatlábakra, valamint ezek lehetséges hatására a fogyasztói magatartásra, a pénzpiacok nagy figyelmet fordítottak az idei év nagy ünnepi vásárlási napjaira.

Az online kiskereskedelem valószínűleg tovább növekszik az USA-ban

A legnagyobb reményt az online kiskereskedelem tovább növekvő népszerűsége jelenti, ahol a szakértők szerint az erős árnyomás ellenére új rekordok várhatóak. Az S&P-Global által megkérdezett fogyasztók több mint 31 százaléka előre jelezte, hogy az előző évinél többet fog vásárolni az interneten. A megkérdezettek 43 százaléka tervezi, hogy karácsonyi bevásárlásainak nagy részét online intézi.

Az Adobe Analytics első adatai szerint az amerikai fogyasztók csak pénteken várhatóan 9 és 9,2 milliárd dollár közötti összeget költöttek online. A hálaadás napjától a „kiberhétfőig” tartó teljes időszakra, az úgynevezett „kiberhétre” az Adobe felmérései szerint 34,8 milliárd dolláros online kiskereskedelmi forgalmat prognosztizált, ami 2,8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

Nyár óta javult a fogyasztói hangulat

Összességében azonban az infláció valószínűleg továbbra is visszafogja az amerikai fogyasztói kiadásokat. A National Retail Federation előrejelzése szerint 166,3 millió fogyasztó fog karácsonyi bevásárlást végezni a Cyber Week alatt, ami 8 millióval több, mint tavaly. Ők azonban valószínűleg kevesebb pénzt hagynak majd a kiskereskedők kasszájában. Az S&P által megkérdezett fogyasztók 26 százaléka tervezi, hogy idén karácsonykor kevesebbet költ, mint 2021-ben, mindössze 7 százalék tervezi, hogy növeli a kiadásait. A válaszadók közel 84 százaléka a magas inflációt jelölte meg a tervezett kiadáscsökkentés fő okaként.

A Michigani Egyetem fogyasztói hangulatindexében a magas infláció szintén valószínűsíthetően a vásárlók visszafogottságának egyik oka, bár az index az év folyamán a fellendülés jeleit mutatta. A júniusi 50 pontos rekordmélypont után a tőzsdéken sok követővel bíró mutató magához tért, de novemberben ismét enyhén, 5,2 ponttal 54,7 pontra esett vissza. Ez azonban a most lezárult félidős választások okozta bizonytalanságnak is betudható.

A Michigani Egyetem szerint a fogyasztók inflációs várakozásai a közelmúltban enyhén emelkedtek, : a következő egy évre 5,1 százalékra, a következő 5-10 évre pedig 3,0 százalékra. Ez 0,1 százalékponttal több, mint az előző hónapban. Októberben az inflációs ráta 7,7 százalékra csökkent a csütörtökön közzétett adatok szerint.

A kiskereskedelmi óriás Walmart növelte a legutóbbi eladásokat

Számos tőzsdén jegyzett kiskereskedelmi vállalat részvényei az ősz folyamán jelentős emelkedést produkáltak. A Walmart részvényei például az őszi hónapokban talpra álltak, és 5,8 százalékos éves emelkedést mutatnak. Az amerikai bevásárlóóriás a nyáron erős keresletet tapasztalt a magas infláció ellenére. A harmadik negyedévben a forgalom az előző évhez képest közel 9 százalékkal 152,8 milliárd dollárra nőtt.

A magas árak ellenére az amerikai fogyasztók a Walmart szerint sok pénzt költöttek élelmiszerekre és ruházati cikkekre. A konszern emelte idei értékesítési célját, és most már 5,5 százalékos árbevétel-növekedésre számít. A Walmart emelte profitprognózisát is, de továbbra is jelentős visszaesésre számít az előző évhez képest.

Az Amazon online kiskereskedő ezzel szemben meglehetősen eltérő számokat mutatott be: az őszi veszteségek után a részvény 44 százalékos csökkenést mutat az idei évre. Az Amazon nemrég az ünnepi üzletre vonatkozó gyenge előrejelzéssel okozott csalódást, amikor negyedéves számait ismertette. A vállalat az egyre fontosabbá váló felhő üzletágában is elmaradt a várakozásoktól.

A cikk első alkalommal 2022. november 28-án jelent meg az Erste Alapkezelő oldalán.

A bejegyzésben foglaltak kizárólag az író személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Bank Hungary Zrt., az Erste Befektetési Zrt. vagy az Erste Alapkezelő Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának. A bejegyzés tartalma nem minősül befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.

Címlapkép: Shutterstock

Higgy magadban és indíts Erste Future befektetést!

SZTORI

Hol késik a Fed kamatvágás?

Ahogy ezt az ErsteMarket hasábjain is megírtuk*, Jerome Powell Fed elnök kedden az elmúlt hónapoknál megszokotthoz képest szigorúbb hangnemet...

Lassított a jegybank
SZTORI

Lassított a jegybank

A Monetáris Tanács mai ülésének eredménye 50...

Mekkorát szól a szója?
AGRÁR SAROK

Mekkorát szól a szója?

Miközben a megváltó növényeket keresgetjük - amelyek ismét meglendítik a növénytermesztés szekerét - rendre megfeledkezünk arról, hogy másoknak is...

2024. április 25.

Az Erste Befektetési Zrt. (székhelye: 1138 Bp., Népfürdő utca 24-26., 8. emelet; "az Erste") EZEN oldalon található adatkezelési tájékoztató ismeretében, a "Mentés" gomb megnyomásával egyértelműen és kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat kezelje abból a célból, hogy az Erste Befektetési Zrt. részemre az általa nyújtott befektetési szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön, az adatkezelési tájékoztatóban foglalt időtartamig.

A "Mentés" gombra való kattintással továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste Befektetési Zrt. az Erste Bank Hungary Zrt. (1138 Bp., Népfürdő utca 24-26.; a „Bank”) részére a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat továbbítsa annak érdekében, hogy a Bank részemre az általa nyújtott pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön a Bankoldalon található adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint az ott meghatározott időtartam alatt.

Erste tájékoztatását elfogadom, miszerint Erste a személyes adataimnak feldolgozásával az Idealap Kft.-t bízta meg adatfeldolgozási szerződés keretében.

Ezen felül tudomásul veszem, hogy jelen hozzájárulásomat akár az info@ersteinvestment.hu címre küldött nyilatkozatommal, akár a 06-1-2355-151 telefonszámon az Erste ügyfélszolgálatán, akár személyesen bármelyik Erste bankfiókban bármikor korlátozás és indokolás nélkül visszavonhatom.

Rendben