Az elemzői várakozásoknál kedvezőbb negyedéves adatok és a kínai enyhülés jelei bizakodásra adtak okot a legnagyobb távol-keleti e-kereskedelmi cégeknél. A negyedik negyedév jól sikerülhet és ezt tükrözik a felfelé törekvő árfolyamok is.
A legrosszabbon túl vagyunk – mondta a kínai online óriásáruház JD.com vezérigazgatója, Xu Lei pénteken a cég negyedéves jelentéséről szóló sajtótájékoztatón, és bizakodását a piac és az árfolyamok is tükrözik. Kína november elején enyhíteni kezdett a zéró covid szabályokon, csökkentve – tízről nyolc napra – a beutazók számára előírt karantén idejét is. Ráadásul a politikai enyhülés jelei is látszanak: a kínai cégek az első jelzések szerint átmentek az amerikai mérlegvizsgálatokon (a betekintés eleve feszültséget okozott), miközben a G7 csúcson Joe Biden amerikai és Hszi Csin-ping kínai elnök három órás megbeszélése is bizakodásra adott okot a múlt héten.
A JD.Com és az Alibaba egyaránt az elemzői várakozásoknál nagyobb bevételnövekedést ért el a harmadik (az ő mérlegük szerint a második, szeptember végével zárult) negyedévben – ám az árfolyamaik már a kedvező jelentések kiadása előtt emelkedni kezdtek. Az Alibaba részvényenkénti eredménye 1,82 dollár volt július-szeptemberben, miközben az elemzők 1,70 dollárt vártak, ám a bevételek némileg elmaradtak a várttól: 29,1 milliárd dollárt tettek ki a várt 29,6 milliárd dollárral szemben. Az Alibaba eladásait 3 százalékkal növelte éves összevetésben, ami ahhoz képest jelentős előrelépés, hogy a megelőző negyedévben 4 százalékos csökkenésről számoltak be. A JD.com 11 százalékkal növelte árbevételét, 243,5 milliárd jüanra (34,2 milliárd dollárra) – ami jelentősen haladta meg az elemzők 243,1 várakozását. A nyereség 6 milliárd jüan lett, ez a tavalyi 2,8 milliárdos veszteséghez képest meglepetés – a költségcsökkentés látszik a mérlegen.
Az elmúlt egy évben a két rivális e-kereskedelmi óriáscég árfolyama több mint 40 százalékot esett, ám az elmúlt egy hónapban mindkét társaság erőre kapott és az árfolyamok emelkedni kezdtek. A társaságok a kínai fogyasztói kereslet visszaesésével küszködtek, a zéró covid politika nem tett jót az üzletnek. Az enyhítések azonban bizakodásra adnak okot, főként, hogy a jó hírek a kiskereskedelem főszezonja előtt jönnek: a héten itt a black friday, jön a karácsonyi szezon is.
Xu Lei, a JD.com-vezére szerint a kozmetikumok és az okostelefonok eladásainál már láthatóak a javulás jelei, míg a TH Data Capital kutatóház azt jegyezte meg, hogy a cég értékesítései szeptemberben jobbak voltak, mint júliusban és augusztusban, elsősorban a fogyasztói elektronikai cikkeknek, a háztartási készülékeknek és az FMCG-nek köszönhetően.
Forrás: Bloomberg
A bejegyzésben foglaltak kizárólag az író személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Bank Hungary Zrt., az Erste Befektetési Zrt. vagy az Erste Alapkezelő Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának. A bejegyzés tartalma nem minősül befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.
Címlapkép: Shutterstock
a biztonságos befektetések
kedvelőinek.