Credit Suisse Protect Express OneStar Sport EUR 22-25
Két tényező, az országok újranyitása, illetve többek között egészséges életmód térnyerése révén a szabadidős tevékenységek fellendülése növeli a sportruházat és sportfelszerelések iránti keresletet, melyből a mögöttes termékkosárban szereplő vállalatok profitálhatnak
Adidas AG
- Az Adidas egy német székhelyű sportruházatot és sportszereket gyártó vállalat, a Nike és az Under Armour mellett a világ legnépszerűbb gyártója ebben a kategóriában. A cég alá tartozik a Reebok és a Taylormade márka is. A vállalat nevét az alapítójáról, Adi Dasslerről kapta, aki a Puma márkát létrehozó Rudi Dassler testvére
- Piaci kapitalizációja 31,5 milliárd euró, 61.400 munkavállalót foglalkoztat a cég
- 2021-ben a cég bevételének 53%-át adták a lábbeli-eladások, 41%-át a ruházati termékek, a maradékot pedig a kiegészítők és felszerelések.
- Földrajzi tekintetben Ázsiai/Csendes-Óceáni térség a legfontosabb piac, az árbevétel 35%-a származik onnan. Ezt követi Európa és Észak-Amerika 25-25%-kal.
- Forward P/E: 17,85
- Bloomberg árfolyam link: https://www.bloomberg.com/quote/ADS:GR
- A Bloomberg-en szereplő konszenzus célár EUR 246,1
- A Bloombergen lévő elemzők közül 28 ajánlja vételre, 6 tartásra, és 3 eladásra a cég részvényét
- Kockázatot jelenthet a magas infláció miatt szükségessé váló áremelések hatása és Kínában a koronavírus-lezárások miatt visszaeső kereslet és gyártás
Puma AG
- A Puma Németországi székhelyű cég, a Dassler cipőgyártó testvérpár egyikének híres márkája (másik az Adidas). A cég sportruházat és kiegészítő termékek, valamint szabadidős ruházat tervezésével, gyártásával és eladásával foglalkozik. Sportokat tekintve kiemelhető a futás, tenisz, labdarúgás és a kosárlabda, különösen nagy fókusszal a cipőkre. A cég a világ vezető sport és szabadidős cipőgyártói közé tartozik.
- A Puma piaci kapitalizációja 9,57 milliárd euró, körülbelül 16 ezer munkavállalója van.
- 2021-ben a cég bevételének kb. 47%-át adták a lábbeli-eladások, 37%-át a ruházati termékek, míg a maradékot az egyéb kiegészítő termékek.
- A Puma termékeihez tulajdonképpen az egész világon hozzálehet jutni, 2021-ben legnagyobb piaca Észak-Amerika volt, azonban ez az utóbbi években jellemzően nagyon hasonló az európai piac méretéhez. Előbbi tavaly 29%-ot, utóbbi 22%-ot tett ki, a közel-kelet és afrikai régió nagyjából a bevételek 14%-át, Kína 11%-át hozta. A bolygó többi részéből a cég bevételének nagyjából 23%-a származott.
- A cég előremutató P/E értéke a versenytársaival szemben 2022-re: 24,2 vs 22,5, míg 2023-ra 18,8 vs 18,9.
- Bloomberg árfolyam link: https://www.bloomberg.com/profile/company/PUM:GR
- A Bloomberg konszenzusos célár: 101,41 euró.
- A Bloombergen lévő elemzők közül 21 ajánlja vételre, 3 tartásra, és egy sem eladásra a cég részvényét.
- Kockázatot jelenthet a konkurensek piaci részesedésének növelése a Pumával szemben, kiváltképp az Adidas és Nike, melyek jóval erősebb cégek, nagyobb ismertséggel.