A kezdetekhez képest az Erste Prémium ügyfelek száma mostanra már meghaladta a 43 ezret. A 10 éves jubileumi Prémium szegmens vezetőjével, Láng Tamással beszélgettünk.
Mit érdemes tudni az Erste Prémium szegmenséről?
Prémium ügyfeleinknek olyan szolgáltatásokat kínálunk, amellyel a mindennapi bankolás egy új oldalát ismerhetik meg. Azok vehetik igénybe, akik minimum 10 millió Ft megtakarítással rendelkeznek bankunknál, vagy 500 ezer Ft érkezik havonta a számlájukra.
Milyen trendek voltak megfigyelhetőek az elmúlt 10 évben?
Sokat fejlődött az aktív portfólió menedzsment. 10 éve, amikor elindult a szegmens, még az ingatlanalap volt a „csúcs”, ma már kiegyensúlyozott kockázatot is vállalnak a prémium ügyfelek, ami a hozamokat is emeli. Az elmúlt 10 évben fokozatosan eljutottunk oda, hogy az ügyfelek jelentős része diverzifikált portfólióval rendelkezik. Ennek köszönhetően ők is tudtak profitálni a tőkepiacok dinamikus teljesítményéből. Így ügyfeleink általában szép hozamokkal tudtak gazdagodni.
Hogy látod a szegmens jövőjét 10 év távlatában, mitől tudtok relevánsak maradni?
Biztos sok minden jobb, gyorsabb, egyszerűbb lesz, abban viszont biztos vagyok, hogy meg akarjuk őrizni a szolgáltatás magas színvonalát, személyességét. A személyes kapcsolatokat, a bizalmi viszonyt az ügyfelekkel semmi nem pótolhatja.
Fontos, hogy legyen egy erős szakmai és csapatösszetartó bázis, amit jelenleg a szegmens az Alapkezelő és a Befektetési Zrt, és a fiókhálózat együttműködése tud megadni. Bízom benne, hogy sikerül fenntartani a gyors termékfejlesztést, és az alkalmazkodó képességet. Ezek jelenleg a legértékesebb versenyelőnyeink is.
Mennyire naprakész a kapcsolat bankár és ügyfél között?
Az aktívabb ügyfelekkel akár heti kapcsolatban is vannak bankárok, de van olyan is, aki „önjáró” és csak időnként igényli bankár segítségét. Ez nagyban függ az aktuális piaci helyzettől is, a nagy mozgásoktól. A pandémia alatt pörgött igazán fel a prémium bankári vonal használata az ügyfelek részéről. Szerencsére egyre több tranzakciós folyamatot tudunk „remote” megoldásban kínálni az ügyfeleink kényelme érdekében. Már szinte minden elintézhető rögzített vonalon keresztül.
Hogyan segítik elő a Prémium bankárok az ügyfelek Pénzügyi Egészségét?
Nagyon régi mondás és törekvés az ügyfelek igényeihez igazodó portfolióépítés. A pénzügyi egészség ennek tágabb értelmezése, felmérve az Ügyfél hitel és biztosítási szükségleteit is. Ezáltal nem csak megtakarításokkal, de biztosítással és hitelkerettel is segítjük az ügyfeleink pénzügyi stabilitását, egészségét. A kihívás ebben az, hogy olyan elkötelezett, megbecsült szakértőkre van szükség, akik igényfelmérésben, és termékismeretben is erősek. A prémium az egyik legerősebb szegmens abban, hogy már értékesít komoly befektetési portfoliókat, de a hagyományos banki termékek értékesítésében is magabiztos. A bankári csapat szakmai felkészültségének és elkötelezettségének köszönhetően, jó úton haladunk.
A bejegyzésben foglaltak kizárólag az író személyes véleményét tükrözik és nem tekinthetőek az Erste Bank Hungary Zrt., az Erste Befektetési Zrt. vagy az Erste Alapkezelő Zrt. hivatalos szakmai álláspontjának. A bejegyzés tartalma nem minősül befektetési ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, befektetési tanácsadásnak vagy adótanácsadásnak.
Címlapkép: Shutterstock
a magyar, az amerikai, az osztrák
és a német piacokon.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek: Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.