A félvezetőgyártást erősítenék Európában Kiemelt figyelem övezi a mai brit munkaerőpiaci adatot, hiszen az állami munkaerő megtartási támogatások mostanra kifutottak, és Andrew Bailey jegybankelnök korábban azt nyilatkozta, hogy az első...
Kiemelt figyelem övezi a mai brit munkaerőpiaci adatot, hiszen az állami munkaerő megtartási támogatások mostanra kifutottak, és Andrew Bailey jegybankelnök korábban azt nyilatkozta, hogy az első kamatemelés előtt meg akarja várni, hogyan alakul a munkaerőpiac állapota. A várakozások szerint a korábbi 4,5%-ról 4,4%-ra csökkenhet a munkanélküliségi ráta, de a béremelési dinamika enyhülhetett, a béremelkedés a korábbi 6,0%-ról 5,0%-ra süllyedhetett. Bár a legutóbbi BoE kamatdöntésen a vártnál nagyobb arányban szavaztak a tartás mellett, de decemberben már komoly realitása lesz a kamatemelés megkezdésének.
Az Európai Bizottság holnap enyhíthet a félvezetőgyártók esetében az állami támogatások szabályozásán. A cél, hogy Európában erősödjön a félvezetőgyártás, és csökkenjen a kontinens függése, illetve hogy az új beruházásoknak köszönhetően csökkenjen a chiphiány. Elsősorban Franciaország és Németország szorgalmazza a szabály enyhítését, mivel főleg ők szeretnének állami támogatásokkal félvezető beruházásokat támogatni.
Ma teszik közzé az előzetes, harmadik negyedéves eurózónás GDP adatot. A várakozások szerint 3,7% maradhatott az éves növekedési ütem.
Joe Biden és Xi Jinping az együttműködés szükségességéről beszélt az első virtuális csúcstalálkozójukon. A kínai elnök racionális amerikai politikát sürgetett Pekinggel szemben, és azt mondta, hogy "drasztikus" intézkedéseket hoznak, ha az USA átlépi a Tajvannal szembeni vörös vonalat. Biden nyomást gyakorolt Xi-re, hogy teljesítse Kína kereskedelmi kötelezettségvállalásait, és kijelentette, hogy ellenzi a tajvani status quo megváltoztatására irányuló egyoldalú erőfeszítéseket.
Joe Biden hétfőn aláírta az 1200 milliárd dolláros infrastruktúra költségvetési tervezetet, amiből 550 milliárd dollár a közlekedés, a szélessáv és a közművek kiépítésére és felújítására megy, míg 110 milliárd dollárt fordítanak utakra, hidakra és más nagyprojektekre. 66 milliárd dollárt költenének a vasúti áru- és személyszállításra, beleértve az Amtrak esetleges korszerűsítését is. 39 milliárd dollárt fordítanak a tömegközlekedési rendszerek modernizálására. Emellett 55 milliárd dollárt fektetnek a vízrendszerek fejlesztésébe és az ólomcsövek cseréjébe. A finanszírozás ötéves időtávon belül fog megtörténni.
Nem biztos, hogy kész lesz pénteking a kongresszusi költségvetési hivatal teljes költségbecslése Biden adó- és kiadási törvényjavaslatáról, ami azt jelentheti, hogy a tervezett képviselőházi szavazást hétvégére vagy későbbre tolhatják. Az elemzés akár arra az eredményre is juthat, hogy a jogszabály kifizetődő, de ez valószínűleg nem lassítja majd a törvényjavaslat megszavazásának a lendületét.
Vegyes képet mutatnak ma reggel a határidős indexek.