Továbbra is nagy a bizonytalanság az AstraZeneca vakcinája körül Az európai részvénypiacok tegnap reggeli lelkesedése délutánra alábbhagyott, de a FTSE 100 még így is 1,3%-ot, a DAX 0,7%-ot, a CAC40 pedig 0,5%-ot emelkedett. A...
Az európai részvénypiacok tegnap reggeli lelkesedése délutánra alábbhagyott, de a FTSE 100 még így is 1,3%-ot, a DAX 0,7%-ot, a CAC40 pedig 0,5%-ot emelkedett.
A STOXX EUROPE 600 index tegnap ledolgozta a járvány miatti esését és egyúttal új csúcsra emelkedett. Ehhez 13,5 hónapra volt szüksége az indexnek.
A Bloomberg által megszerzett, az Európai Bizottság számára készített dokumentum alapján június végére a meghatározó európai gazdaságok (Németország, Franciaország, Spanyolország és Olaszország) esetében 57-61% között lehet a teljes lakosságra vetítve a beoltottak aránya. Bár az egyes országok demográfiai adottsága eltérő, de a teljes lakosság 55-60%-a megfeleltethető a felnőtt lakosság 70%-ának. Vagyis a tagországok egy jelentős részében már június végére elérhető a 70%-os átoltottsági cél, amit korábban a nyár végére tűztek ki. Főként a Pfizer/BioNTech vakcina szállítmányok futhatnak fel a közeljövőben, amiből 200 millió darab érkezhet az EU-ba a második negyedév során.
Továbbra is nagy a bizonytalanság az AstraZeneca vakcinája körül. Az Európai Gyógyszerfelügyelet egyik illetékese azt nyilatkozta, hogy egyértelmű kapcsolat van a ritka esetben jelentkező vérrögképződési zavarok és az oltások között. Az Európai Gyógyszerügynökség ma, vagy legkésőbb holnap tart tájékoztatást a vizsgálat eredményeiről. A vakcina egyébként akár abban az esetben is forgalomban maradhat, ha tényleg növeli a vérrögképződés kockázatát, amennyiben ez nem jelentős és a bizottság úgy találja, hogy az oltás haszna meghaladja annak kockázatait.
Mától Nagy-Britanniában is oltanak a Moderna vakcinájával is, így már háromfajta oltást alkalmaznak a szigetországban is. A Moderna bevezetésére a vártnál két héttel korábban került sor.
A Ryanair ma jelentette be, hogy a március végével zárult 2021-es üzleti évben 800-850 millió euró közötti veszteséget szenvedett el, ami némileg jobb, mint a korábbi 850-950 millió eurós előrejelzésük. Ugyanakkor a jelenlegi 2022-es üzleti évre meglehetősen negatív üzenetet fogalmaztak meg. Az utasszámot tekintve a korábbi 80-120 milliós becslésnek ma már inkább az alsó felét tartják reálisnak, míg a járványt megelőzően még évi 149 millió utasuk volt. A gyenge várt forgalom miatt a jelenlegi üzleti évre nulla körüli eredményre számítanak, ami csalódás a piac 300 millió eurós várakozáshoz képest. Összességében negatívnak tekinthető a Ryanair előrejelzése, ami akár a többi, elsősorban fapados légitársaságra is negatívan hathat a mai kereskedésben.