Tovább tart az olasz politikai harc A FTSE100 1%-ot, a CAC40 1,2%-ot, a DAX 1,4%-ot csökkent a pénteki kereskedésben. Szoros szavazáson Armin Laschet-et, Észak-Rajna-Vesztfália miniszterelnökét választották a CDU...
A FTSE100 1%-ot, a CAC40 1,2%-ot, a DAX 1,4%-ot csökkent a pénteki kereskedésben.
Szoros szavazáson Armin Laschet-et, Észak-Rajna-Vesztfália miniszterelnökét választották a CDU elnökévé. Megválasztása lényegében a folytonosság fennmaradását jelenti, hiszen a jelöltek közül az ő politikája és stílusa áll legközelebb Angela Merkeléhez. Az 59 éves politikus jó kapcsolatot ápol Emmanuel Macron francia államfővel, és azt vallja, hogy még szorosabb uniós együttműködésre van szükség. Kritikaként a külpolitikai tapasztalat hiánya róható fel neki. Pártelnökké választása nem jelenti automatikusan, hogy a szeptemberi választáson ő lesz a kancellár-jelölt is, hiszen elképzelhetőnek tűnik, hogy ezúttal az állandó pártszövetséges, a CSU jelöli a kancellárt Markus Söder személyében, meglovagolva a bajor politikus népszerűségét.
Tovább tart az olasz politikai harc. Ma a Képviselőházban, holnap pedig a Szenátusban tartanak bizalmi szavazást a Conte-kormányról. A mai képviselőházi szavazás meglehetősen simának ígérkezik, a holnapi szenátusi szavazás viszont már szorosabb eredményt hozhat. Ugyanakkor a Matteo Renzi vezette párt, mely a minisztereinek visszahívásával előidézte a mostani helyzetet bejelentette, hogy szenátorai tartózkodni fognak a szavazáson, és mivel csak a szavazó szenátorok körében kell többséget szerezni, így valószínűleg bizalmat szavaznak majd a kormánynak. Vagyis az a furcsa helyzet állt elő, hogy a kormánynak nincs meg a kormányzáshoz szükséges többsége, viszont a megbuktatásához túl nagy a támogatottsága. Igazi se veled, se nélküled kapcsolat kezd kialakulni Matteo Renzi és Giuseppe Conte között.
Lezárult a Peugeot és a Fiat Chrysler csoport egyesülése, így mától már az új, összevont társaság, a Stellantis részvényeivel lehet kereskedni.
Egyre jelentősebb fennakadásokat okoz az autógyártóknál az elektronikai chipek hiánya. A Volkswagen csoporthoz tartozó Audinál 10 ezer embert küldtek kényszerszabadságra a lelassult termelés miatt. A mostani fennakadások ellenére a 2021-es termelési tervet nem kell változtatni, a mostani lemaradást még képesek lesznek behozni.