Japán és ausztrál példát követne az EKB A tegnap délutáni órákra alábbhagyott az európai piacok lendülete, de még így is sikerült a pozitív tartományban zárni az indexeknek. A DAX 0,1%-ot, a CAC40 0,7%-ot, a FTSE100...
A tegnap délutáni órákra alábbhagyott az európai piacok lendülete, de még így is sikerült a pozitív tartományban zárni az indexeknek. A DAX 0,1%-ot, a CAC40 0,7%-ot, a FTSE100 1,7%-ot emelkedett.
Boris Johnson tegnap bejelentette Nagy-Britannia újabb, másfél hónapos lezárását a fertőzőbb vírustörzs által előidézett gyors terjedés miatt. Tegnap új csúcsra emelkedett az újonnan regisztrált koronavírusos betegek száma, és félő volt, hogy a következő hetekben túlterhelődik az egészségügyi rendszer. Az intézkedések február közepéig vannak érvényben. Az iskolák digitális tanrendre térnek át, általános kijárási tilalom lép életbe és lehetőleg törekedni kell az otthoni munkavégzésre. A bejelentés negatívan befolyásolja a piaci hangulatot, ugyanis erősebb gazdasági visszaeséssel fenyeget. Ugyanakkor nem volt váratlan, hiszen a hétvégén már tudni lehetett, hogy Johnson újabb zárlat bejelentésére készül. Február közepén azt követően oldanák fel a szigorításokat, hogy a legveszélyezettebb 13,9 millió embert beoltották. Ehhez heti 2 millió oltás beadása szükséges, ami ambiciózus, de nem lehetetlen célkitűzés, főként, hogy az oltási tervet is felülírták.
Az Európai Gyógyszerfelügyelet akár már holnap dönthet a Moderna vakcinájának az engedélyezéséről. Az oltóanyag Amerikában már rendelkezik jóváhagyással.
Az EKB döntéshozója, Pablo Hernandez de Cos véleménye szerint a jegybanknak meg kell fontolnia a hozamgörbe kontrol bevezetésének a lehetőségét. Hasonló eszközt már a japán és az ausztrál jegybank is bevezetett, melyekkel a hosszú kötvényhozamokra fogalmaznak meg elvárt hozamszintet. Bár explicite hasonló jegybanki eszközt az EKB nem alkalmaz, de az eszközvásárlási programok végső soron hasonló hatást fejtenek ki.
Ahogy az várható volt, tegnap a Fiat Chrysler és a PSA csoport részvényesi közgyűlése is jóváhagyta az egyesülést. Ezt követően a vállalat a Stellantis nevet veszi fel, de az eddig ismert autómárkák továbbra is megmaradnak. A csoport számára a fő feladat az erős kínai jelenlét megteremtése és az elektromos autók fejlesztése lesz.
A járványügyi intézkedések miatt decemberben is alacsony volt az európai fapados légitársaságok utasszáma. A Wizz Air forgalma 80%-kal, a Ryanair-é pedig 83%-kal esett vissza.