Új korszak kezdődik Alacsony forgalom és csökkenő árfolyamok jellemezték az év utolsó napját Európában. A FTSE 1,5%-ot, a CAC40 0,9%-ot csökkent, miközben a német részvénypiac zárva tartott.
Alacsony forgalom és csökkenő árfolyamok jellemezték az év utolsó napját Európában. A FTSE 1,5%-ot, a CAC40 0,9%-ot csökkent, miközben a német részvénypiac zárva tartott.
Decemberben véget ért az átmeneti időszak és ezzel együtt lezárult a Brexit folyamata, melyet még 2016 júniusában szavaztak meg a britek. Lényegében az utolsó napokban sikerült tető alá hozni a megállapodást, Gibraltár helyzetét pedig az utolsó órákban rendezték csak. A megállapodás legfontosabb eleme a szabadkereskedelmi megállapodás, vagyis az áruk és szolgáltatások szabad áramlása továbbra is biztosított lesz. 90 napnál rövidebb időre továbbra is szabadon lehet az Egyesült Királyságba utazni, de például a szabad munkaerő áramlás korszaka véget ért. Boris Johnson nyilatkozata alapján az EU-val szemben például adókedvezményekkel szeretnének versenyképesebbek lenni és ezzel igyekeznek új befektetéseket az országba vonzani.
Nagy-Britanniában további járványügyi intézkedésekre lehet szükség a gyorsabban terjedő vírustörzs miatt. Londonban ma már nem nyitnak ki az iskolák és hamarosan az egész országban iskolai szünetet rendelhetnek el. Az oltások felpörgetésével igyekeznek kezelni a helyzetet, ebben segítségükre van, hogy már az AstraZeneca és az oxfordi egyetem által fejlesztett vakcinát is jóváhagyták, és várhatóan mától már ezzel a vakcinával is oltanak.
Január 1-től Portugália vette át az EU soros elnöki tisztségét. Fő feladatuknak a Covid19 oltások koordinálását tekintik. A korábbi német elnökség sikeres időszakot zárt, hiszen a közös uniós költségvetést, a 750 milliárd eurós közös gazdaságfejlesztést (Next Generation Fund) és a Brexitet is sikerült tető alá hozniuk.
A versenyhatósági jóváhagyást követően már csak a mai rendkívüli részvényesi közgyűlésnek kell jóváhagynia a Fiat Chrysler és a PSA csoport egyesülését. Mivel a fő részvényesek támogatják a tranzakciót, így valószínűleg a közgyűlés is jóvá fogja azt hagyni, ezzel létrejön a világ negyedik legnagyobb autógyártó vállalata. A csoport a Stellantis nevet fogja felvenni.