Több országban is szigorítanak Vegyes mozgás jellemezte pénteken az európai részvénypiacokat. A CAC40 0,5%-ot emelkedett, míg a FTSE100 0,1%-ot, a DAX pedig 0,4%-ot csökkent. A hétvégén Ausztriában és...
Vegyes mozgás jellemezte pénteken az európai részvénypiacokat. A CAC40 0,5%-ot emelkedett, míg a FTSE100 0,1%-ot, a DAX pedig 0,4%-ot csökkent.
A hétvégén Ausztriában és Nagy-Britanniában is az egy hónapos lezárás mellett döntöttek. Nagy-Britanniában csütörtöktől december 2-ig záratnák be az éttermeket, bárokat és a nem alapvető cikkeket árusító üzleteket, de az intézkedést még szerdán a parlamentnek is jóvá kell hagynia. Az osztrák korlátozások kedd éjféltől lépnek életbe. Ausztriában azonban nem lesz általános boltzár, hanem a német mintához hasonlóan létszámkorlátozást vezetnek be a távolságtartás érdekében. Ausztriában bővítik a kurzarbeit programot, Nagy-Britanniában pedig a kormány átvállalja a lezárással érintett munkavállalók bérének 80%-át. A tavaszi intézkedésekkel ellentétben az általános iskolák továbbra is nyitva maradnak mindkét országban.
Olaszországban várhatóan ma jelentenek be újabb korlátozásokat a járvány megfékezése érdekében, miután a mai parlamenti ülésen Giuseppe Conte miniszterelnök tájékoztatja a parlamentet. Várhatóan itt sem lesz általános lezárás, helyette a gócpontok környékére léptethetnek életbe lokális intézkedéseket.
A háttérben előrelépések történtek a Brexit tárgyalások kapcsán a halászati jogok kérdésében. Bár a halászat sem Franciaország, sem Nagy-Britannia esetében nem jelentős gazdasági ágazat, mégis jelentős politikai vita alakult ki a kérdésben.
A Ryanair ma reggel publikálta első féléves üzleti eredményét. Az árbevétel 78%-kal 1,18 milliárd euróra csökkent az utasforgalom 80%-os visszaesése következtében. A fapados légitársaság 225,5 millió eurós veszteségről, valamint 22,6 millió eurós korrigált veszteségről számolt be, ami a vártnál kisebb mínuszt jelent. Az üzleti év második felére még ennél is nagyobb veszteséggel számol a Ryanair a járványügyi intézkedések miatt, ráadásul a szezonalitás sem kedvez a második félévi eredménynek. A 2021-es évre pedig a nagyfokú bizonytalanság miatt egyelőre nem tudnak eredményvárakozást adni.
50-50%-os közös tulajdonú vállalatot alapít a Daimler és a Volvo, melynek célja, hogy a kamionoknál használható üzemanyagcellát fejlesszen. A tranzakciót várhatóan jövő év elején zárják le.