Ismét szigorítanak Franciaországban A DAX 0,3%-ot, a CAC40 0,7%-ot, a FTSE100 pedig 0,8%-ot csökkent a tegnapi kereskedésben. A Telegraph értesülései szerint idén csak kisebb módosításokat hajtana végre Boris Johnson a...
A DAX 0,3%-ot, a CAC40 0,7%-ot, a FTSE100 pedig 0,8%-ot csökkent a tegnapi kereskedésben.
A Telegraph értesülései szerint idén csak kisebb módosításokat hajtana végre Boris Johnson a kabinet összetételén, ami például a védelmi miniszteri és a nemzetközi fejlesztésekért felelős miniszteri posztot érintené. Jövőre viszont már teljesen új kabinetet jelenthet be a miniszterelnök.
A tegnap kezdődött Brexit trágyalásokat megelőzően már elindult a kölcsönös üzengetés. Az EU szerint legkésőbb október végéig meg kell állapodni a Brexitet követő kapcsolatrendszerről, hogy az jogilag is érvénybe léphessen jövő év elejére, a britek viszont már szeptemberben szeretnék lezárni a megállapodást. Érdemi előrelépés ugyanakkor továbbra sem történt.
Egyre szigorúbb szabályokat hoznak Európában a koronavírus megfékezése érdekében. Szeptember elejétől Franciaországban a munkahelyeken is kötelező lesz maszkot viselni például a tárgyalótermekben, előcsarnokokban és az egy légtérű irodákban is, mivel az elmúlt 3 hónapban a vírusgócpontok negyede a munkahelyeken alakult ki. Hollandiában nem javasolják a 6 főnél nagyobb összejövetelek megtartását és szeptember elejétől előnyben részesítik az otthoni munkavégzést.
A Lufthansa csoporthoz tartozó, fapados működési modellt követő Eurowings is kapacitás csökkentést tervez. Jelenleg a tavalyi kapacitás 40-45%-ával üzemelnek, amit szeptemberben 55-60% közé növeltek volna. Azonban a kialakult helyzetben, a továbbra is gyenge kereslet miatt várhatóan nem növelik tovább a kapacitásokat. Elsősorban a spanyolországi járatok esetében látható erőteljes kereslet csökkenés, így főleg ott várható jelentősebb átalakítás a menetrendben. A fapados légitársaságok többsége már bejelentette szeptemberi járat ritkításait, így a Eurowings lépése sem számít váratlannak.
A német bíróság kimondta, hogy a Daimler csoporthoz tartozó Mercedes megsértette a Nokia szabadalmait. Az autógyártó olyan kommunikációs technológiákat épített az autókba, amiket a Nokia szabadalmai védtek. A bírósági döntés értelmében a Daimlernek mostantól meg kell vásárolnia az autók internethez való hozzáféréséhez használt technológiát a Nokiától, ha azt továbbra is alkalmazni szeretné. A jogi csatározásnak ezzel még nincs vége, ugyanis a Daimler fellebbez és piaci erőfölénnyel való visszaéléssel is megvádolta a Nokiát, amiért az nem hajlandó eladni a licenszet, hanem minden egyes eladott gépkocsi után fix díjat követel a szabadalom használatáért. Szélsőséges esetben akár a Mercedes németországi értékesítéseit is felfüggeszttethetné a Nokia, de ez nem valószínű, már csak azért sem, mert ez 4 milliárd eurós fedezetet követelne meg a finn technológiai cégtől. Bár a jogi csatározás még hosszasan elhúzódhat, de a mostani döntés pozitív a Nokia számára, hiszen bevételekre számíthat belőle a Daimlertől.