Már az Európai Bizottság is recessziót vár Emelkedtek tegnap az európai részvénypiacok. A CAC40 0,9%-kal, a FTSE100 1,1%-kal, a DAX pedig 1,3%-kal zárt magasabban. A piaci várakozások alapján tovább lazíthat ma a...
Emelkedtek tegnap az európai részvénypiacok. A CAC40 0,9%-kal, a FTSE100 1,1%-kal, a DAX pedig 1,3%-kal zárt magasabban.
A piaci várakozások alapján tovább lazíthat ma a török jegybank. A konszenzus szerint 50 bázisponttal 8,25%-ra csökkenthetik az alapkamatot, míg az elemzők egy kisebb csoportja ennél nagyobb kamatvágást is elképzelhetőnek tart. Összességben ez már a 9. kamatcsökkentés lenne Törökországban.
Az Európai Bizottság is csökkentette az EU-ra vonatkozó GDP előrejelzését. Friss előre jelzésükben 7,4%-os visszaesést várnak 2020-ra, ami nagyjából az EKB előrejelzési sávjának közepét jelenti. Az Európai Bizottság előző előrejelzését még ősszel adta, akkor 1,4%-os bővülésre számítottak.
Tegnap a 3 éves brit kötvényaukción eddig példátlan módon negatív hozam alakult ki, igaz csak minimális mértékben. Az elsődleges piacon kialakuló negatív hozam arra utal, hogy a piac egyre jobban árazza a további brit monetáris lazítást.
A légitársaság és a német kormány is megerősítette, hogy haladnak a tárgyalások és hamarosan megállapodásra juthatnak a Lufthansának juttatott mentőcsomagról. Egy 9 milliárd eurós tőkeemelés és egy 3 milliárd eurós hitelnyújtás körvonalazódik. Azonban úgy tűnik, hogy a német állam tulajdonszerzésének mértékéről van a legnagyobb vita. A német állam 25%+1 részvénnyi szavazatot szeretne, amivel a stratégiai döntésekben blokkoló erővel bírna, a Lufthansa viszont inkább csak 20%-os részesedést adna át az államnak. A tárgyalásokat nehezíti, hogy az Európai Bizottság engedélyére is szükség van az állami mentőcsomaggal, így velük is folyamatosan zajlanak az egyeztetések. Alapvetően pozitív, hogy haladnak a megállapodások, de már néhány héttel ez előtt is azt nyilatkoztak, hogy már csak napok vannak hátra a megállapodásig.
Az S&P befektetésre nem ajánlott kategóriára csökkentette a Lufthansa hitelminőségét. A döntés nem meglepő, hiszen az iparági környezet rendkívül kedvezőtlen és a Lufthansa már hetekkel ez előtt állami segítségért fordult, hogy a működéséhez szükséges likviditást előteremtse, ugyanis arra piaci alapon már nem lett volna képes.