Rossz hír a fapadosoknak Komoly emelkedéssel zártak tegnap a vezető európai részvényindexek, a DAX 1,7%-kal, a CAC 40 1,4%-kal, az FTSE 100 0,7%-kal emelkedett. Nyolcadik hónapja tart a visszaesés az európai...
Komoly emelkedéssel zártak tegnap a vezető európai részvényindexek, a DAX 1,7%-kal, a CAC 40 1,4%-kal, az FTSE 100 0,7%-kal emelkedett.
Nyolcadik hónapja tart a visszaesés az európai autóértékesítésekben, de áprilisban azonban már csupán 0,5%-os volt a csökkenés év/év alapon. Ez pontosan 1,34 millió új autó regisztrációt jelent. Így ha kitart az utóbbi hónapok tendenciája, akkor hamarosan akár ismét növekedést láthatunk. Az áprilisi visszaesést a Nissan (-17%), a Ford (-5%) és Volkswagen (-3,4%) vezette az öreg kontinensen.
1,07 milliárd eurós bírságot szabott ki az Európai Unió 5 nagybankra, miután bizonyítottan összehangolták kereskedési ügyleteiket a devizapiacon. A legnagyobb bírságot, 311 millió eurót a Citigroupra szabtak ki, a Royal Bank of Scotland 249 millió eurós, a J.P. Morgan pedig 229 millió eurós bírságot kapott.
Az Európai Bizottság fontolóra vette, hogy akár már a jövő évtől eltörölje a kerozin adómentességét, és 1.000 literenként 330 eurónyi adót vessen ki a repülőgépekben használt üzemanyagra. A Bizottság tanulmánya szerint ez 10%-os jegyáremelkedést, 11%-os utasszámcsökkenést és 11%-os szén-dioxid kibocsátás csökkenést okozna. Ez különösen az árérzékeny utazóközönséggel rendelkező fapados légitársaságokat érinthetné kedvezőtlenül, ahol ráadásul a költségek 1/3-át az üzemanyagköltség teszi ki. Itt nem biztos, hogy könnyen lehetne emelni úgy az árakat, hogy az nem jár a kereslet visszaesésével. A WizzAir, a Ryanair és az EasyJet árfolyama érdemben nem reagált a hírekre, ami azt mutatja, hogy a befektetők egyelőre nem tekintik ezt komoly fenyegetésnek.
Aggódnak az európai acélgyártók, miután az ArcelorMittal csökkentette az idei évi európai acél keresletre vonatkozó kilátásokat. Aggódnak a növekvő import acél, a lassuló gazdasági növekedés, az emelkedő széndioxid kvóta árak miatt, amelyek az európai acélgyártók szövetsége szerint súlyos krízisbe lökhetik vissza az európai gyártókat. A hír nem meglepetés, de az azért fontos, hogy Kína kereslete nagy valószínűséggel 0,5 és 1 százalék között fog növekedni idén, míg korábban csökkenés volt a várakozás.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.