Elszállt a török infláció Alapvetően jó hangulat jellemezte tegnap az európai piacokat. A CAC40 0,4%-ot, a FTSE100 0,5%-ot emelkedett. A költségvetés felől érkező hírek hatására felülteljesítő volt az olasz piac, 0,8%-ot...
Alapvetően jó hangulat jellemezte tegnap az európai piacokat. A CAC40 0,4%-ot, a FTSE100 0,5%-ot emelkedett. A költségvetés felől érkező hírek hatására felülteljesítő volt az olasz piac, 0,8%-ot emelkedett a FTSE MIB. A német tőzsde zárva tartott.
Olaszország enged az uniós és a piaci nyomásnak. Bár a 2019-es költségvetést 2,4%-os hiánnyal tervezik, de 2020-ra 2,1%-ra, 2021-re pedig 1,8%-ra csökkentenék a GDP arányos hiánycélt, szemben a korábbi tervekben szereplő konstans 2,4%-kal. Ennek és a várt növekedésnek köszönhetően a kormány ígéretei szerint 2021-re a jelenlegi 131%-ról 126,5%-ra csökkenne az ország GDP arányos eladósodottsága.
A költségvetés egyik legnagyobb kiadása az alapjövedelemnek hívott támogatás bevezetése lesz. Erre és a nyugdíjak növelésére 16 milliárd eurót fognak fordítani. Az alapjövedelem a korábbi hírek alapján 6,5 millió embert, nagyságrendileg a lakosság 10%-át érintheti.
Az olasz kormány jövőre 1,5%-os, 2020-ra 1,6%-os, 2021-re pedig 1,4%-os növekedéssel számol, ami optimistának számít a piac 1% körüli növekedési várakozásaihoz képest.
A szeptembertől bevezetett európai szabályozások miatt az autóértékesítések 31%-kal estek vissza Németországban. A visszaesést átmenetinek tartjuk, de az év utolsó néhány hónapjára még rányomhatja a bélyegét.
Elszállt a török infláció. Szeptemberben 24,5%-kal nőttek az árak, ami egyrészt gyorsulást jelent a korábbi 17,9%-hoz képest és felülmúlja a 21,1%-os piaci várakozást is. Az infláció drasztikus romlásának oka a gyengülő török líra árfolyam, ami az importon keresztül növeli az inflációt. A jelenlegi inflációs szint mellett a reálhozamok ismét negatívba fordultak, hiszen az infláció 50 bázisponttal meghaladja az alapkamatot, így nem zárható ki egy újabb kamatemelés szükségessége sem.
Szorosabbra fűzi egymással a kapcsolatot a Daimler, a Renault, a Nissan és a Mitsubishi az önvezető autózás és a mobilitási szolgáltatások terén. Az autógyártók ezzel kihasználják a méretgazdaságosságból származó előnyöket, így könnyebben felvéve a versenyt például a Volkswagen csoporttal.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.