100 éves kötvényt bocsátana ki Ausztria Tegnap éjfél után a brit parlament elfogadta a Brexit törvényt, amely lehetővé teszi az EU-s törvények kivezetését az angol jogrendből, amennyiben szükséges, és...
Tegnap éjfél után a brit parlament elfogadta a Brexit törvényt, amely lehetővé teszi az EU-s törvények kivezetését az angol jogrendből, amennyiben szükséges, és hatástalanítja a belépéskor elfogadott ún. EU törvényt. Ugyanakkor csak feltételes elfogadás történt, azaz át kell írni a törvénytervezetet, mielőtt végszavazásra kerül sor. Erre 8 napja van a kormánynak.
Úgy tűnik, hogy a lengyelek meghátrálnak és feladják a szénalapú energiatermelésért vívott harcukat. A lengyel energia miniszter szerint leállítják az épülő szénerőműveket, és megvizsgálják annak lehetőségét, hogy megépítsék az első atomreaktorukat. Ez jelentősen csökkentheti a széndioxid kvóták iránti keresletet és csökkentheti az áram termelési árakat.
Ausztria nemrég 70 éves kötvényt bocsátott ki, amellyel nem igazán jártak jól a befektetők, hiszen hamar elég nagyot esett az árfolyama. A piaci pletykák szerint most viszont 100 éves kötvény kibocsátását tervezik.
A dízel- és a kartellbotrány árnyékából igyekszik az elektromos autók felé irányítani a közönség figyelmét a Volkswagen. A vállalat vezérigazgatója, Mathias Müller a frankfurti autóshow-n bejelentette, hogy 2030-ig a vállalat mind a 300 létező modelljéből elérhető lesz elektromos változat is. Ehhez 20 milliárd eurós beruházást tervez eszközölni a vállalat, illetve további 50 milliárd eurót költhet az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok beszerzésére. Ezekkel az ígéretekkel az egyik legmerészebb tervet vázolta az elektromos autók terén zajló forradalomban a vállalat.
A Daimler vezérigazgatója, Dieter Zestche 2022-re ígéri, hogy az összes Mercedes-Benz modellből elérhető lesz elektromos modell is. Eközben a vállalat 3 milliárd eurót szeretne a dízelmotoros technológiák fejlesztésébe fektetni, ugyanis az emissziós botrány ellenére úgy vélik, hogy még lehet a szegmensben potenciál.
30,6 fontos célárral elkezdte követni a Wizz Air-t a Citi. A célár 4,4%-os felértékelődési potenciált jelentene a tegnapi záróárhoz képest. Jelenleg 12-en vételre, 2-en tartásra és egy valaki eladásra ajánlja a magyar légitársaság részvényeit.
A jelen dokumentumban foglalt információk az Erste Befektetési Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.; tev. eng. szám: E-III/324/2008 és III/75.005-19/2002; tőzsdetagság: BÉT Zrt.; a továbbiakban: Társaság) által hitelesnek tartott forrásokon alapulnak, de azokért a Társaság szavatosságot vagy felelősséget nem vállal. A jelen dokumentumban foglaltak nem minősíthetők befektetésre való ösztönzésnek, befektetési tanácsadásnak, értékpapír jegyzésére, vételére, eladására vonatkozó felhívásnak vagy ajánlatnak. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a múltbeli teljesítmények, illetve jövőbeli becslések nem nyújtanak garanciát a jövőbeli teljesítményre nézve. A tőkepiaci és makrogazdasági helyzetet, a befektetések és azok hozamai alakulását olyan tényezők alakítják, melyre a Társaságnak nincs befolyása, a befektető által hozott döntés következményei a Társaságra nem háríthatók át. A jelen dokumentumban foglaltak – teljes vagy részleges – felhasználása, többszörözése, publikálása, átdolgozása, terjesztése kizárólag a Társaság előzetes írásos engedélyével lehetséges. A jelen dokumentumban foglaltak kiadásuk időpontjában érvényesek. További részletek:Erste Market Dokumentumok – Erste Market oldalon, illetve a Társaság ügyletek előtti tájékoztatásról szóló hirdetményében.