Itt jelentkezhet be korábban regisztrált Erste Market hozzáférésével.
Amennyiben korábban csak hírleveleinket kapta, és nem regisztrált, akkor hozzáférését ezen az oldalon tudja aktiválni.

PIACI HÍREK

Nem csak a vásárlók örülhetnek a Black Friday-nak

KOMMENTÁR
KOMMENTÁRPéntek ÁdámRészvényelemző2024. november 29.   11:32

Az Egyesült Államokban minden évben a hálaadás utáni napon tartják a vásárlók elsőszámú ünnepét, a Black Friday-t. Az elnevezés eredetére több elmélet is létezik, gyakran az angol nyelvben használt „in the black” kifejezésből szokták...

Az Egyesült Államokban minden évben a hálaadás utáni napon tartják a vásárlók elsőszámú ünnepét, a Black Friday-t. Az elnevezés eredetére több elmélet is létezik, gyakran az angol nyelvben használt „in the black” kifejezésből szokták levezetni, ami egy cég nyereséges működésére utal.

A karácsony előtti vásárlási időszak hagyományosan a hálaadás után kezdődik, ilyenkor a kiskereskedelmi vállalatok forgalma megugrik, ami segíti a nyereséges működésüket (in the black). Így kapcsolódhatott össze a fekete szín a sokak által kedvelt vásárlási eseménnyel.

Tegnap az amerikai tőzsdék zárva tartottak, a Fed héjái és galambjai helyett egy másik madár, a pulyka került a figyelem középpontjába. Az emberek pihentek és erőt gyűjtöttek, hogy ma a nagyszabású leárazásokban reménykedve megrohamozzák a boltokat.

Persze ez a megrohamozás manapság már nem ugyanazt jelenti, mint 10-20 évvel ezelőtt. Azóta egyre népszerűbbé vált az online vásárlás, amin a koronavírus miatti korlátozások még nagyobbat lendítettek. A közvéleménykutatások szerint az amerikai fogyasztók 71 százaléka tervez idén az interneten (is) vásárolni a Black Friday körüli napokban. Bár már november elején elkezdődtek az akciózások, a vásárlási csúcsidőszak hálaadás után kezdődik, és hétfőig tart, amit Cyber Monday-nek is neveznek, mivel ilyenkor az webshopok akciói kerülnek a középpontba.

A személyes vásárlás a covid alatti mélyrepülésből szépen felépült az elmúlt években, így a fizikai boltok is sok embert vonzanak. Közülük a két legnépszerűbb a Target és a Walmart, a vásárlók kétharmada jelezte, hogy felkeresik ezt a két üzletet a mai napon.

A befektetők is kiemelt figyelemmel követik az eseményeket, ugyanis a Black Friday a fogyasztói kedv indikátoraként is funkcionál. Amennyiben nagy a forgalom, az arra utal, hogy az emberek hajlandóak költeni, és van is miből. Ez a teljes ünnepi szezon szempontjából pozitív előjel, és általában a kiskereskedelmi cégek árfolyama kedvezően reagál. Azonban ha csalódást kelt a Black Friday alatti forgalom, az ellenkező hatást válthat ki.

Az iparági előrejelzések szerint idén ismét csúcsot dönthet a Black Friday körüli vásárlási csúcsidőszak. A hálaadás és a Cyber Monday közötti időszakban 183 millióan vásárolhatnak az USA-ban a fizikai üzletekben és a webshopokban, és 75 milliárd dollár körüli forgalomra lehet számítani, ami 5 százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor.

Az elmúlt hónapok makrogazdasági adatai rendre azt mutatták, hogy az amerikai fogyasztók a magas kamatkörnyezet ellenére kitartanak, ami megalapozza az idei Black Friday sikerét, és újabb lendületet adhat az amerikai tőzsdéknek. Elsősorban a kiskereskedők, például az Amazon, az eBay, a Walmart és a Target szempontjából lehet érdekes a következő néhány nap.

Higgy magadban és indíts Erste Future befektetést!

Óvatos szereplők, bizonytalan kilátások
SZTORI

Óvatos szereplők, bizonytalan kilátások

Az Erste elemzőinek, Nyeste Orsolya és Nagy János negyedéves makrogazdasági összefoglalója...

Mozgásban a globális agrárpiacok
AGRÁR SAROK

Mozgásban a globális agrárpiacok

A nagyhatalmi játszmák, amelyek korunkban komoly fordulatot hoztak, az agrártermékek piacára is erős hatással vannak. Nem csak a klímaváltozás,...

2024. november 27.

Az Erste Befektetési Zrt. (székhelye: 1138 Bp., Népfürdő utca 24-26., 8. emelet; "az Erste") EZEN oldalon található adatkezelési tájékoztató ismeretében, a "Mentés" gomb megnyomásával egyértelműen és kifejezetten hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat kezelje abból a célból, hogy az Erste Befektetési Zrt. részemre az általa nyújtott befektetési szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön, az adatkezelési tájékoztatóban foglalt időtartamig.

A "Mentés" gombra való kattintással továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy az Erste Befektetési Zrt. az Erste Bank Hungary Zrt. (1138 Bp., Népfürdő utca 24-26.; a „Bank”) részére a jelen regisztráció során megadott valamennyi személyes adatomat továbbítsa annak érdekében, hogy a Bank részemre az általa nyújtott pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos gazdasági reklámot közvetlen üzletszerzés módszerével küldjön a Bankoldalon található adatkezelési tájékoztatójában foglaltak szerint az ott meghatározott időtartam alatt.

Erste tájékoztatását elfogadom, miszerint Erste a személyes adataimnak feldolgozásával az Idealap Kft.-t bízta meg adatfeldolgozási szerződés keretében.

Ezen felül tudomásul veszem, hogy jelen hozzájárulásomat akár az info@ersteinvestment.hu címre küldött nyilatkozatommal, akár a 06-1-2355-151 telefonszámon az Erste ügyfélszolgálatán, akár személyesen bármelyik Erste bankfiókban bármikor korlátozás és indokolás nélkül visszavonhatom.

Rendben