BMW (BÉT)
Bayerische Motoren Werke AG
41 500 HUF
-500 -1.20%Előző záró: 41 500 (24.04.23.)
Legfontosabb adatok
Nyitó ár | 41 500 HUF |
Napi min | 41 500 HUF |
Napi max | 41 500 HUF |
Utolsó kötés | 41 500 HUF |
Utolsó kötés ideje | 2024.04.19. 14:46 |
Előző záró | 41 500 HUF |
Termék kategória | Részvény |
Termék alkategória | BÉTa részvények |
Piaci kapitalizáció | 67 Mrd HUF |
Piac | BÉT |
Devizanem | HUF |
Napi változás (HUF) | -500 |
Napi változás (%) | -1.20 |
5 napos változás (%) | -3.51 |
13 hetes változás (%) | 13.44 |
52 hetes változás (%) | 5.22 |
YTD árfolyam változás (%) | 5.03 |
Béta (S&P500-hoz mérten) | 1.26 |
52 heti min. záró | 87 HUF |
52 heti min. dátuma | 2023.10.31. |
52 heti max. záró | 41 500 HUF |
52 heti max. dátuma | 2024.04.23. |
Forgalom (db) | 8 |
Forgalom (HUF) | 0.33M |
Kötések száma | 1 |
10 napos átl. forg. | 971 e db |
3 havi átl. forg. | 20 878 M db |
EPS (Várakozás) | 17.68 |
EPS (12 havi gördülő) | 17.44 |
Árbevétel/részvény (Várakozás) | 243.45 |
Árbevétel/részvény (12 havi gördülő) | 238.69 |
Készpénz/részvény (Utolsó negyedéves) | 17.68 |
P/BV (Utolsó negyedév) | 0.748 |
P/E (Várakozás) | 5.99 |
P/E (12 havi gördülő) | 6.07 |
Várható osztalék | 6.00 |
Várható osztalékhozam | 5.67% |
Osztalékhozam (5 éves átlag) | 5.91% |
P/S (Várakozás) | 0.432 |
Az adatok az alaptermékre vonatkoznak.
Bevétel várakozás | 155.50 Mrd |
Adózott eredmény (Várakozás) | 11.29 Mrd |
Adózott eredmény (12 havi gördülő) | 11.29 Mrd |
Osztalék növekedési ütem | - |
5 éves növekedési ütem (Árbevétel szerint) | 9.93% |
EBITDA | 27.44 Mrd |
ROA (Várakozás) | 4.89% |
ROA (5 éves átlag) | 4.52% |
ROE (Várakozás) | 12.78% |
ROE (5 éves átlag) | 14.15% |
Az adatok az alaptermékre vonatkoznak.
Bemutatás
A BMW (Bayerische Motoren Werke AG) az egyik legismertebb prémium autó- és motorgyártó a világon. A vállalatot 1916. március 7-én alapították Bajor Repülőgépgyárként. A cég elődje repülőgépek számára fejlesztett olyan motort, melynek segítségével a magasban tapasztalt teljesítményveszteség csökkent.
A termék nagy siker lett, a porosz katonai igazgatás több ezer darabot rendelt belőle, azonban az első világháború után a versailles-i békeszerződés öt évre megtiltotta, hogy a repülőgépmotorokat Németországban gyártsák. 1923-ban fejlesztette ki az első motorkerékpárját, az R32-t. 1928-ban átvette az Eisenach Járműgyárat, a Dixi kisautó gyártóját és így autógyártóvá vált.
Fontos periódusa volt a cég történetének Eberhard von Kuenheim igazgatóságának időszaka (1970-1993), amikor az autógyártás négyszeresére nőtt.
1994-ben a BMW megvásárolta a brit Rover csoportot, azonban tervei kudarcot vallottak, így 2000 tavaszán befejezte a Rover projektet.
A cég székhelye Münchenben található, azonban legnagyobb gyára Dingolfingben van.
Legismertebb termékei a BMW különböző modelljei, a MINI és a Rolls-Royce.
2011 első kilenc hónapjában árbevétele 15,4%-kal, 50.472 millió euróra nőtt, adózás előtti eredménye pedig csaknem megduplázódott. A 2011-es pénzügyi év során 1,6 millió járművet tervez értékesíteni a vállalat.
Kiemelt tartalmunk
Az adók alapján Magyarországon drágábbnak kellene lennie a benzinnek, mint Ausztriában
Felmerült témaként az elmúlt hetekben, hogy a magyar üzemanyagárak nagyon magasak. A Gazdasági Minisztérium szeretné, ha hazánkban a régiós átlag körül lennének az üzemanyagárak, miközben jelenleg inkább az átlag felett vannak.